بزرگراه شهید استوار بر ریل سازندگی

 سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از تلاش های همه جانبه برای پیشرفت پروژه بزرگراه شهید استوار خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: علی حسین عباسی با تقدیر از حمایت های شهردار کلانشهر شیراز و شورای اسلامی شهر در راستای پیشبرد این طرح کلان عمرانی اظهار داشت: پروژه بزرگراه شهید استوار در قرینگی بزرگراه حسینی الهاشمی در حال احداث است و با بهره برداری از این ابرپروژه شاهد بهبود شاخصه های محیط زیستی، رشد سرانه ایمنی، بهبود وضعیت حمل و نقل و مواردی از این دست خواهیم بود.وی با تشریح مشخصاتی از این پروژه ارتباطی افزود: بزرگراه شهید استوار در جنوب شیراز از سمت بلوار خلیج فارس و بلوار ولایت به طول 5 کیلومتر و عرض 80 متر به بولوار رسول اعظم متصل می شود. عملیات راه سازی و آسفالت این پروژه به طول 2 کیلومتر و 300 متر تابحال اجرا شده و مابقی این مسیر با اتمام مراحل تملک در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

او با تشریح فعالیت هایی که برای آماده سازی این محور صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: وسعت خاکبرداری پروژه شهید استوار بیش از 300 هزار مترمکعب ارزیابی شده که در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید و عملیات راهسازی در مقیاس گسترده ای آغاز خواهد شد.

همچنین برای احداث این پروژه به 350 هزار تن راکفیل نیازمندیم که از معادن کفترک و برمشور در حال تامین است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین جهت عبور این پروژه عظیم روی رودخانه خشک، یک دستگاه پل بتنی به عرض 30 متر و طول 60 متر در حال احداث می باشد که از این پل پنج دهانه، تعداد سه دهانه اجرا شده و 2 دهانه آن پس از تملک مورد مسیر در خردادماه سال جاری، عملیات آن آغاز شده است.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش از اجرای این پروژه بر اساس استانداردهای رایج خبر داد و افزود: یکی از نیازهای اساسی این پروژه ساماندهی آب های سطحی به طول 5 کیلومتر است که به صورت اصولی و منطبق بر نقشه های ابلاغی اجرا می گردد.

به گفته عباسی با بهره برداری از این پروژه تردد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین که از محور شرقی و جنوبی شیراز تسهیل شده و دیگر نیازی به عبور از دامنه شهر ندارند.

وی در این رابطه افزود: از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح می توان به بهبود وضعیت زیست محیطی شیراز، رشد مولفه های ایمنی، گسترش زیرساخت های حوزه حمل و نقل و مواردی از این دست اشاره کرد.

این مقام ارشد شهرداری شیراز از تلاش های همه جانبه سازمان عمران برای پیشبرد این طرح خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت پروژه بزرگراه شهید استوار، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز بیش از 70 دستگاه از ماشین آلات سنگین شامل کامیون، لودر، بولدوزر، گردیدر، غلتک، آبپاش و غیره را برای پیشرفت این پروژه اختصاص داده است.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: بخش عمده از مراحل آماده سازی ابرپروژه شهید استوار تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و پس از آن وارد مراحل روسازی در نهایت بهره برداری خواهیم شد.
      

انتهای پیام /  108
89 کلیک ها  دوشنبه, 12 تیر 1402 07:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا