به دنبال احیای مسیر گردشگری در بافت قدیم هستیم

به دنبال احیای مسیر گردشگری در بافت قدیم هستیم
   
به دنبال احیای مسیر گردشگری در بافت قدیم هستیم |||| ||||

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز گفت:به دنبال این هستیم بسته و‌مسیر گردشگری را در بافت احیا کنیم تا گردشگر راحت در منطقه گردش کند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:علی مصلی نژاد در جمع خبرنگاران گزارش عملکرد پروژه ها و فعالیت های که امسال در شرف انجام است ارایه داد و گفت: بودجه امسال برای منطقه تاریخی فرهنگی ۳۵۷ میلیارد است که ۲۲۹ میلیارد بودجه عمرانی و ۷۷ میلیارد بودجه اجرایی و خدمات شهری و بقیه تملک و بودجه جاری در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز ادامه داد: سهم ما از بسته صد هزار میلیارد تومانی شهرداری به پروژه زندیه با هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که این‌ پروژه با حضور وزیر کشور کلنگ زنی شد.

 

وی با بیان اینکه بودجه زندیه با برخی از حوزه ها کشور در بافت تاریخی برابری می‌کند افزود:اختلاف بودجه در این منطقه شیراز موجب آبادانی و رونق یافت خواهد شد که این نشان دهنده توجه ویژه به بافت تاریخی و دیدگاه شورا و شهردار نسبت به این بافت است.

مصلی نژاد افزود: مجموعه زندیه بعد از سه دهه بلاتکلیفی کلنگ زنی شد و ثبت جهانی مجموعه زندیه پرونده آن به جریان افتاد که اتفاق مثبتی است.

شهردار منطقه هشت شهرداری مجموعه زندیه را شامل فضاهای شهری و سراها عنوان کرد و اظهار داشت: این مجموعه دارای سراهای بسیار زیبا و استثنایی است که به بازار وکیل ،حمام‌وکیل،مسجد وکیل،میدان نقارخانه،گذرچاپارخانه و ... منتهی می شود.

 

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم بسته و‌مسیر گردشگری را در بافت احیا کنیم تا گردشگر راحت در منطقه گردش کند.

 

وی در خصوص حوزه خدمات شهری نیز گفت: مهم ترین کارهای انجام شده در این بخش حدود هفت میلیارد برای زیرگذر زند هزینه شد روشنایی و نورپردازی آن اصلاح شد که تاثیر زیادی در ایمنی داشت و زیباسازی رمپ ورودی در حال بررسی و طراحی با سازمان زیبا سازی هستیم.


شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز به زیبا سازی گذر قهر و آشتی اشاره کرد و گفت:سعی کردیم مکان‌هایی قبلا کار شده بازنگری شود و نورپردازی مانند اطراف مدرسه خان و ..تکمیل شود.
مصلی نژاد با بیان اینکه این منطقه شهری را مثل خانه تجهیز می‌کنیم گفت: در این منطقه ما حتی وارد حوزه های ظریف کاری کاری و مبلمان شهری نیز شده ایم که در گذر داش آکل لوسترهای تزیینی نصب شده است.
وی به حذف ورود موتورسیکلت در یافت تاریخی اشاره کرد و افزود: این امر به مرور در حال انجام است که برای پایلوت جلوی مدرسه خان انجام شد.
شهردار منطقه هشت به دالان نور در خیابان ناصر خسرو اشاره کرد و گفت: چهل چراغ خیابان نه دی نیز از جمله زیباسازی در منطقه است که خاص ترین خیابان خواهد شد.
مصلی نژاد به املاک رها شده در بافت نیز اشاره ای داشت و بیان داشت: در برخی از محلات با اجازه و هماهنگی میراث فرهنگی وارد شدیم‌تا نسبت به نظافت و آسفالت اقدام کنیم.
وی در خصوص سیستم فاضلاب مسجد وکیل نیز اظهار داشت:در این مسجد قبلا تنها مرمت و کاشی می‌شد و مشکل اساسی اتصال فاضلاب به شبکه فاضلاب شهری بود که موضوع مهمی بود چون فاضلاب در پی مسجد نفوذ می‌کرد و آسیب می‌رساند و با سختی اصلاح سیستم فاضلاب با اعتبار ۲/۵ میلیارد انجام شد.

وی پروژه های عمرانی شاخص در منطقه هشت را پارک ابوذر و میدان نقارخانه عنوان کرد و گفت: حدود ۸۰ میلیارد قرارداد بسته شده که حدودا یکسال آینده و در هفته شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز ضمن تاکید بر ارزشمند بودن پروژه میدان نقارخانه تصریح کرد: در شیراز میدان بزرگ شهری برای حضور اجتماعی بزرگ در مراسمات وجود نداشت که این مدیران فاصله کمی تا حرم شاهچراغ دارد و از بازار تا ارگ ، میدان بزرگ شهری در وسعتی به مساحت ۲۵ هزار متر انجام خواهد شد.

 

مصلی نژاد به گذر شیخ روزبهان نیز اشاره کرد و افزود: این گذر اکنون در حال سنگ فرش است چرا که از نقاط مهم بافت است و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام /  108
137 کلیک ها  دوشنبه, 22 مرداد 1403 18:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا