افتتاح و کلنگ زنی 24 پروژه شهری در سطح منطقه 4 شهرداری شیراز همزمان با دهه فجر

حسام الدین اسدزاده، امروز در سلسله نشست های روایت امید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طول دهه فجر امسال هفت پروژه در منطقه 4 شیراز، افتتاح و 16 + 1 پروژه کلنگ زنی می شود، گفت: میزان اعتبار این پروژه ها، یک هزار و 184 میلیارد تومان است.

 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:شهردار منطقه چهار شیراز به بودجه محرومیت زدایی برای منطقه چهار نیز اشاره کردو گفت: ۵۸/۵ میلیارد تومان بودجه نیز تحت عنوان محرومیت زدایی برای محلات کمتر برخوردار کشن، عادل آباد و درکی اختصای داده شده است.

 

وی پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی را شهرداری منطقه چهار با احتساب تملکات ۱۱۸۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ از ۵۰ هزار میلیارد تومان کل بودجه شهرداری است.

 

اسد زاده همچنین به هشت محور برنامه ریزی شده جهت جذب بودجه و پروژه عمرانی اشاره ای داشت و افزود: شهرداری منطقه چهار به منظور اجرای زیرساخت، توسعه خدمات شهری منطقه ای گام برداشته است و در هشت محور فعالیت های عمرانی اجرایی انجام خواهد داد.

 

شهردار منطقه چهار یکی از محورهای فعالیت را افزایش سرانه فضای سبز شهری در محلات عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای ایجا مقصد جدید گردشکری در شیراز بر اساس توافقات صورت گرفته با یکی از ارگان ها تملک باغ سه گوش در بلوار امیرکبیر به مساحت ده هکتار با اعتبار عمرانی ۴۹۵ میلیارد تومان انجام شده است که این باغ با نام باغ موزه گبه و صنایع دستی عملیات اجرایی آن در دهه فجر با مبلغی بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان اجرا خواهد شد. 

 

وی اضافه کرد: از دیگر باغ هایی که در منطقه چهار ساماندنی و به بهره برداری خواهد رسید باغ ۲۳۰ هکتاری بش یکی از باغ پارک بزرگ شیراز خواهد بود و همچنین باغ ده هکتاری ایرانی در حال اجرای عملیات عمرانی است و محدوده کارخانه سیمان فضا و مقصد جدیدی در این محدوده اجرا خواهیم کرد.

 

اسد زاده به دو پارک موضوعی و محله‌ ای نیز اشاره کرد و افزود: در شهرک سروش نیز پارک با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی به عملیات لوله گذاری برای آب‌های سطحی و روان آب هابا مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیار تومان و به طول ۴/۵ کیلومتر که منتهی به رودخانه چنار راهدار خواهد شد اشاره کرد‌.

 

این مقام شهری تصریح کرد: در دهه فجر ساختمان مدیریت بحران با اعتبار ۴ میلیارد تومان و ساختمان آتش نشانی در بلوار عدالت جنوبی با اعتبار ۳و نیم میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

 وی در خصوص نهضت مناسب سازی معابر رفع موانع شهری نیز گفت: چندین پروژه تعریف شده جهت استفاده حرکت ایمن عابرین و خودرو در سطح منطقه اجرا خواهد شد که یکی در بلوار عدالت جنوبی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و دیگری در محور بلوار پاسارگاد انجام می شود.


 
این مقام مسئول تصریح کرد: بسته و پروژه سرمایه گذاری در راستای ایجاد زیرساخت و‌مقصد جدید گردشگری در منطقه چهار انجام می شود که یکی از آن پروژه ها شهربازی با مشارکت بخش خصوصی در باغ جنت است.
 
اسد زاده در خصوص آلاینده ها و مشاغل مزاحم در سطح منطقه چهار نیز خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان با مصوبه کمیسیون ماده پنج تا سال ۱۴۰۴ جا به جا می‌شود و کاربری آن گردشکری فرهنگی درمانی تجاری اداری مسکونی خواهد شد.
شهردار منطقه 4 شیراز گفت: تقاطع غیرهمسطح سفیر رحمت کلنگ زنی شده است و اکنون مشکل برق های فشار قوی هست.
وی افزود: عملیات عمرانی پل عابر پیاده در بلوار اخلاق احداث می شود.
بر اساس این گزارش در ادامه، محمود کیانی رحیمی، هم گفت: شهرداری منطقه 4 شیراز از حیث مساحت و جمعیت بزرگترین منطقه محسوب می شود و بیشترین تعداد خانواده معزز شهدا و ایثارگران را در منطقه میزبانی می کند.
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 4 شهرداری شیراز با اشاره به اینکه از حیث خدمات عمومی و فضای سبز این منطقه بالاترین سرانه را دارد، اظهار کرد: پیاده راه های سلامت با افتتاح پارک موزه حلقه فضای سبز تکمیل می شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: 557 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای منطقه 4 در سال جاری در نظر گرفته است و 116 پروژه و ریزپروژه در سطح منطقه مصوب شد که بیش از 60 درصد آن عملیاتی شده است و بخشی از آن در دهه فجر کلنگ زنی می شود و بخش دیگری از آن در حال کارهای مناقصات است.
وی گفت: در این منطقه بیش از 58 میلیارد تومان به محرومیت زدایی انجام شد.
کیانی رحیمی افزود: به واسطه وسعت و جمعیت تلاش بیشتر شهرداری را می طلبد و بیشترین حجم در حوزه نقل و انتقالات املاک را در شهرداری به خود اختصاص داده است
انتهای پیام /  108
81 کلیک ها  دوشنبه, 18 دی 1402 18:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا