شهروندان شیرازی‌ تخریب باغات را گزارش دهند

  شورای اسلامی شهر شیراز طی اطلاعیه ای از شهرداری در راستای جلوگیری از تخریب باغات شیراز حمایت و اعلام کرد شهروندان شیرازی‌ تخریب باغات را گزارش دهند.

راستین آنلاین :روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز طی اطلاعیه ای در حمایت از شهرداری و عدم تخریب باغات اعلام کرد:

به اطلاع شهروندان گرامی می رساند، مصوبه 16765/ 1401/ش مورخ 18/11/1401، در خصوص حمایت از شهرداری جهت جلوگیری از تخریب باغات شیراز پس از تصویب به هیات تطبیق مصوبات ارسال گردیده و آن مرجع طی نامه شماره ص 1401/10262/5641، مورخ 26/11/1401، به استناد بندهای 2 و 3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درخت مصوب 52 و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب 85، مصوبه را مغایر با قوانین و مقررات مربوطه، حدود وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر تشخیص نداده است و به مرحله شهرداری جهت اجرا ابلاغ گردیده است.

لذا شهرداری شیراز مکلف است در صورت مشاهده یا هر گونه اطلاع از اقدامات تفکیکی غیرمجاز، قطع و خشکاندن اشجار و یا هر نوع تخریب غیرمجاز در باغات واقع در محدوده و حریم شهر، بدون فوت وقت و پیش از تکمیل مستندات، تقاضای رسیدگی قانونی را به دادستان شیراز کتباٌ اعلام کند.

فرآیند تکمیل مستندات با هماهنگی دادستان توسط شهرداری انجام و پس از آن اقدام قانونی توسط دادستان صورت خواهد پذیرفت. شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 137 شهرداری و سامانه شکایات شورا به نشانی https://shora.shiraz.ir/complaint مطالبات خود در زمینه تخریب باغات شیراز را با جدیت پیگیری تا دیگر شاهد قطع اشجار و محو باغات در سطح شهر نباشیم و اعتماد عمومی به دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان نیز جلب شود.
انتهای پیام /  108
151 کلیک ها  یکشنبه, 28 خرداد 1402 09:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا