اجرای دومین رویداد ملی کاروان فرهنگی هنری «روایت حبیب» در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

اجرای دومین رویداد ملی کاروان فرهنگی هنری «روایت حبیب» در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
   
اجرای دومین رویداد ملی کاروان فرهنگی هنری «روایت حبیب» در حرم مطهر شاهچراغ (ع) |||| ||||

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت : دومین رویداد ملی کاروان فرهنگی هنری «روایت حبیب» که بخشی از آن امروز در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) در حال اجراست، نسبت ویژه ای با شهادت زائران مظلوم این حرم مطهر و شهید سردار سلیمانی دارد.

 

منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین:  حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، در مراسم افتتاح نمایشگاه «نقش حبیب» و کارگاه خلق آثار هنرهای تجسمی نقاشی‌ خط در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: تقارن سالگرد شهادت سردار سلیمانی و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین شهادت مظلومانه شماری از زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را تسلیت می گوییم.


تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با تاکید بر اینکه جاری شدن خون این شهدای گرانقدر، خون هزاران نفر را به جوش آورد و یک حرکت بزرگ ملی را رقم زد، ادامه داد: در مدت این 2 ماه که از شهادت این زائران می گذرد، به همت هنرمندان، کارهای بزرگی انجام شده است و تاکنون چند هزار اثر هنری اعم از شعر، داستان، نقاشی، خط، گرافیک، فیلم، نماهنگ و سرود تولید شده است.


وی با اشاره به رویداد ملی «کاروان حبیب» اضافه کرد: دومین رویداد ملی کاروان فرهنگی هنری «روایت حبیب» که بخشی از آن امروز در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) در حال اجراست، نسبت ویژه ای با شهادت زائران مظلوم این حرم مطهر و شهید سردار سلیمانی دارد.


حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: حتی در آمریکا در اطراف سازمان ملل، تصاویر سردار سلیمانی به نمایش گذاشته شد و برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت اسطوره بزرگی به نام شهید سلیمانی در قلب دارالکفر آمریکا پیام های متعددی دارد و نه تنها در این کشور، بلکه در سرتاسر جهان به این سردار بزرگ ایرانی، مالک اشتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و الگوی ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی، ابراز ارادات کردند و عشق ورزیدند.


وی افزود: شهادت شهید سلیمانی توسط داعش و شهادت زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) توسط این گروه تکفیری موجب شکل گرفتن یک وحدت ناگسستنی بین مسلمانان ناب کشورهای اسلامی شکل شده است.


حجت الاسلام کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود هم جایگاه هنر در تبیین مفاهیم دینی، حماسی و اخلاقی را اثربخش دانست و بیان کرد: هنر موجب ابدی شدن ایده ها و اندیشه هاست را ابدی می کند و هنرمندان ما در رشته های مختلف این حماسه ها را در قالب هنر، ماندگار می کنند.


وی افزود: هنرمند در قالب یک تابلو، با همه زوایای تاثیرگذار خودش، حادثه ای را به شکلی به تصویر می کشد و پیام آن را به بهترین شکل ممکن به مخاطبش منتقل می کند که شاید در چند صد صفحه کتاب چنین کاری ممکن نباشد.


حجت الاسلام کلانتری با اشاره به جایگاه هنر از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم گفت: از نظر ایشان، هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود و با کارهای هنری لطیف و عمیق، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را می توان به عنوان الگوی عملی به ملت های تشنه معرفت معرفی کرد.


خاطر نشان می شود، همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) میزبان کاروان «روایت حبیب» است و نمایشگاه «نقش حبیب» شامل یکصد اثر از هنرهای تجسمی و عکس، با موضوع سردار بزرگ مقاومت و همچنین کارگاه خلق آثار هنرهای تجسمی نقاشی‌ خط با حضور استاد سعید نقاشیان در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر برپا شده است و در حاشیه این نمایشگاه از 6 اثر هنری فاخر از اساتید برتر نقاشی حسن روح الامین، عبدالحمید قدیریان، علی بحرینی، صولت الله باصری، محمدعلی نادری و باران محسنی که آبان ماه امسال در کارگاه تولید اثر نقاشی در رواق «عسکرخانی» حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع)، یادمان شهدای حمله تروریستی به این بارگاه منور، ترسیم شدند، رونمایی و به موزه حرم مطهر، اهدا شد.
همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از هنرمندان برتر در عرصه های هنری مختلف که اقدام به تولید اثر با موضوع شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) کردند، تجلیل شد و جمعی از آنها با حکم تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به کسوت خادم افتخاری این بارگاه منور، مفتخر شدند.

انتهای پیام /  108
67 کلیک ها  سه شنبه, 06 دی 1401 16:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا