حوزه‌های علمیه به عنوان نهاد دینی و اجتماعی نقش خود را بشناسند

 نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: شهید حجت ‌الاسلام محمد مویدی در دفاع از حرم سوم اهل بیت (ع) به شهادت رسید و فردا که روز تشییع و تدفین این روحانی بسیجی است، روحانیت کشور و استان فارس عزادار یک رفیق قدیمی خواهد بود.

به گزارش راستین آنلاین آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر هدف دولت برای خدمتگذاری به مردم گفت: تردیدی نیست که خدمت به مردم در اولویت دولت قرار دارد اما دشمنان خارجی و رقبای داخلی سنگ اندازی می کنند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با هیئت دولت تاکید کرده اند که در شرایط اجتماعی پیش آمده و اینکه دشمن به تحریک برخی پرداخته است، نباید دولت را از وظایف مهم و کار اصلی خود دور کند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: جریان‌ های داخلی در مقابل دشمن باید از یکدیگر حمایت کنند و کارها را به عهده یکدیگر نیندازند زیرا این کار همراهی با دشمن است و باید در نظر داشته باشیم که جریان‌ های داخلی قبل از رقابت سیاسی باید به فکر پیشرفت امور کشور و کسب موفقیت باشند.

وی اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در پی شهادت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر آن تاکید کردند، باید ید واحده باشیم و لازم است که برای تحقق این اتحاد تمام جریانات یک مسئله را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه شیراز با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: بسیج سازندگی با در استان برای آبرسانی به 400 روستا اقدام موثری در پیش گرفته است و با این کار یک روستای بدون آبرسانی شبکه ‌ای و بهداشتی در استان نخواهیم داشت و با حمایت استاندار فارس طی سه روز آتی به یکصد روستا آبرسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد پنج هزار و یکصد شغل اجتماع محور هم توسط بسیج سازندگی فارس در پیش گرفته شده است و باید در انجام کارهای دولت اقدامات جهادی از این قبیل مورد توجه قراربگیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه 60 هزار اشتغال امسال برای استان فارس تعهد شده است، گفت: اگر در این راه موفقیت 70 درصدی هم حاصل کنیم، تحول خوبی در حوزه اتشغال در استان خواهیم داشت و اگر نمی توانیم ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم باید عوامل را شناسایی و موانع را برطرف کنیم.

وی افزود: برای موفقیت در ایجاد اشتغال در استان فارس طبق آئین نامه دولت در خصوص حمایت از تولید دانش بنیان، وزارت‌ های مرتبط باید از تولید دانش ‌بنیان حمایت کنند و دانشگاه های به سمت دانشگاه های نسل چهارم که اشتغال آفرین هستند، حرکت کنند و مهارت افزایی را در اولویت قرار دهند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: نقشه علم و فناوری استان فارس طبق تاکیدات استاندار فارس باید تنظیم شود از همه اساتید و دلسوزان خواهش می کنم که این مسئله را مطالعه کنند زیرا اشتغال به دولت و نظام اسلامی کمک می کند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه به عنوان نهاد دینی و اجتماعی نقش خود را بشناسند و درست انجام دهند و اگر دانشگاه و حوزه نقش خود را بشناسند، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

امام جمعه شیراز با تسلیت شهادت روحانی جوان، شهید حجت ‌الاسلام محمد مویدی هم گفت: این شهید والا مقام که در تبلیغ ارزش‌ های دینی همواره در تلاش بود همواره آرزوی شهادت داشت و مدافع حرم هم بود و در دفاع از حرم سوم اهل بیت (ع) و برای ایجاد امنیت در شیراز به شهادت رسید و پیام وی را باید به همه منتقل کنیم که افتخار بسیجی و جهادی بودن داشت و فردا که روز تشییع و تدفین این روحانی بسیجی است، روحانیت کشور و استان فارس عزادار یک رفیق قدیمی خواهد بود و از مردم شهیدپرور شیراز و روحانیون برای شرکت در مراسم تشییع این روحانی جهادی که فردا صبح در خیابان «معالی آباد» شیراز خواهد بود، دعوت می کنیم تا حضور پرشوری داشته باشند.

انتهای پیام /  منصورهخسروبیگ
103 کلیک ها  شنبه, 28 آبان 1401 11:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا