• رئیس کل دادگستری استان خبر داد

١١مجتمع تفریحی حاشیه رودخانه ها در فارس تا پایان سال 1400 تخریب می شوند

در راستای اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه 11 مجتمع تفریحی در حریم رودخانه ها که برخی متعلق به نهاد ها و سازمان های دولتی در استان فارس است تا انتهای امسال تخریب و حریم رودخانه ها آزاد می شوند.

 
به گزارش راستین آنلاین رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این خبر و تأکید بر اراده دستگاه قضایی در اجرای احکام آزاد سازی تصرفات غیر قانونی انجام شده از اراضی ملی و طبیعی و حریم رودخانه های استان فارس گفت: در هفته جاری طی جلسه ای با نهادهای متولی، موضوع آزاد سازی حریم رودخانه ها در دستور کار است و تخریب مستحدثات 11 مجتمع تفریحی که برخی مربوط به نهاد ها و ادارات دولتی استان است در اولویت اجرا قرار دارد.
 
وی گفت: عمده تصرفات در حاشیه رودخانه ها مربوط به حوزه های قضایی شیراز و سپیدان است و در سایر حوزه های قضایی فارس در این خصوص اقدامات پیشگرانه مناسبی را انجام داده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی همچنین از رفع تصرف از 21 هکتار از اراضی حاشیه ای، بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 264 پرونده در این خصوص در دادگستری استان فارس منجر به صدور رأی شده است که همگی آراء به مرحله اجرا در آمده است.
 
 وی تصریح کرد: عمده این رفع تصرفات به میزان 7 هکتار مربوط به شهرستان داراب و 5 هکتار مربوط به شهرستان شیراز بوده است.
 
این مقام قضایی استان افزود: در راستای رسیدگی به پرونده های مطروحه در حوزه بستر و حریم رودخانه ها در یک سال اخیر 679 متهم به دستگاه قضایی معرفی شده اند که در فرایند دادرسی به اتهامات آنان رسیدگی و با مجازات های مناسب قانونی روبرو شده اند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
289 کلیک ها  یکشنبه, 01 اسفند 1400 09:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا