مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی( مانا)

مدیرکل بهزیستی استان فارس، از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات آسیب خیز شیراز و استان فارس خبر داد. 

 
 به گزارش راستین آنلاین سید محمد صادق کشفی نژاد هدف از اجرای طرح مانا را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان در محلات در معرض آسیب و کم برخوردار دانست و گفت: تلاش این اداره کل نهادینه کردن سلامت اجتماعی و بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان است و بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر این طرح علاوه بر اینکه زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می نماید، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری و شناخت مسائل و مخاطرات اجتماعی را موجب می شود. 

 

او در ادامه گروه سنی نوجوانان شرکت کننده در این طرح را ۱۳ تا ۱۸ سال عنوان کرد و با اشاره به این که رصد مسائل روز، حساسیت نسبت به آنها، کشف اولویت ها، طراحی پروژه های چاره ساز و حل مشکلات از مراحل این طرح است افزود: تاکنون ۳۹ گروه از نوجوانان در این طرح آموزش دیده اند که شامل ۴۵۳ نفر دختر و ۱۷۹نفر پسر می باشند ،تعداد ۵۰۷جلسه آموزشی به صورت حضوری و مجازی انجام گرفته و این نوجوانان ۶۰ پروژه پیشگیری از آسیب ها را تهیه و اجرا کرده اند.

 

 کشفی نژاد افزود :این طرح ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌های آنان را ارتقا می‌دهد و از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند. 

 

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیلگران آموزش می بینند و در حال حاضر۲۰ تسهیلگر، ۲۱ پایگاه سلامت روان،گروه همیار و مرکز مثبت زندگی در ۱۰ شهرستان فارس، مجری این برنامه هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
253 کلیک ها  شنبه, 30 بهمن 1400 10:55
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا