اعزام ۲۴۰ مبلغ علوم دینی به مناطق محروم فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همزمان با ایام فاطمیه و آغاز سوگواره یاس نبوی ۲۴۰ نفر از مبلغین و طلاب علوم دینی به نقاط محروم استان اعزام شدند.

 
به گزارش راستین آنلاین حجت‌الاسلام سید عباس موسوی عصر دوشنبه ۱۳ دی به خبرنگاران گفت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از ۱۱ دی ماه آغاز شده است و این ویژه نامه تا روز شهادت و شام غریبان حضرت ادامه خواهد داشت.
 
او افزود: به همین منظور بیش از ۲۴۰ نفر از از روحانیون و طلاب علوم دینی در قالب اجرای طرح اعزام مبلغ به جای جای استان پهناور فارس اعدام شدند؛ به نحوی که تعداد ۱۴۰ مبلغ از شهر مقدس قم و یکصد مبلغ دیگر به صورت بومی استان فارس در این سوگواره حضور خواهند داشت.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با هدف آموزش و ارتقاء سطح آگاهی و دانش دینی نوجوانان و جوانان توسط مبلغین اجرا خواهد شد، عنوان کرد: حضور مبلغان در فارس فرصت مغتنمی است، چرا که قرائت خطبه فدکیه در روز شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری سخنرانی‌های مذهبی همراه با مداحی و نوحه سرایی، برپایه نمایشگاه و راه‌اندازی غرفه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و روانشناسی، اجرای برنامه در خیمه‌های چند رسانه‌ای و ایستگاه همه واقف باشیم از فعالیت‌هایی است که توسط طلاب و روحانیون اعزامی به صورت مستمر در این ایام اجرا می‌شود.
 
موسوی همچنین از حضور تعداد ۱۰ نفر از مبلغان در مراکز درمانی و مدارس آموزش و پرورش شهر شیراز خبر داد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اعتقادی، حضور در کلاس‌های درس و کانون‌های فرهنگی و تربیتی و پاسخ به شبهات از فعالیت‌هایی است که این مبلغان در ایام فاطمیه اجرا خواهند کرد ضمن آنکه با هماهنگی به عمل آمده در برخی از مراکز درمانی به منظور بالا بردن روحیه بیماران و کادر درمان حضور خواهند یافت.
 
مدیرکل اوقاف فارس یادآور شد: تمام این برنامه‌ها در قالب اجرای طرح سوگواره یاس نبوی اجرا خواهد شد و تا شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
346 کلیک ها  دوشنبه, 13 دی 1400 17:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا