۱۱۶ گروه جهادی علمی در حال آموزش ترمیمی دروس پایه برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا ضعیف

۱۱۶ گروه جهادی علمی در حال آموزش ترمیمی دروس پایه برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا ضعیف
   
۱۱۶ گروه جهادی علمی در حال آموزش ترمیمی دروس پایه برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا ضعیف |||| ||||

اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستان های فارس در باشگاه شماره ۲ فرهنگیان فارس برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین ناصر جوکار ضمن تبریک عید غدیر گفت؛ به حقیقت باید از دو غدیر سخن گفت، غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیده ای سپری شده است، بطوری که مراد همان حوضچه یا آبگیری است که در دل صحاری عربستان قرار داشته و ۱۴۰۰ سال پیش رویدادی را به خود دیده است. اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است.

با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.

وی با اشاره به اینکه زنده داشت دکترین غدیر نه یک عمل فرقه ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است گفت؛ اولین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد . جوکار با اشاره به اینکه؛ اگر جامعه ای علی(ع) را از حاکمیت مخلوع کرد، علی(ع) را از علی(ع) بودن محروم نکرد که خود را از علی(ع) داشتن محروم کرد، گفت؛ رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی(ع). دکتر ناصر جوکار خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یاد آور شد؛ نباید اجازه داد بند ناف رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگ های اول تاریخ اسلام کنده شود.

وی خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت؛ ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود اما نباید خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد کرد.

 جوکار رشد متوازن دو پدیده "دانش" و "بینش" را یاداور شد و گفت رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب افتادگی بینشی، فقط می تواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص.

وی، اولین گام نظام سلطه را تلاش برای تسلط بر آموزش و پرورش دانست و گفت؛ آینده آموزش و پرورش یعنی آینده جهان اسلام، لذا اگر دانش آموز گرفتار گسست معرفت شناسانه و انقطاع معرفتی گردید، آینده جامعه تباه و اگر انسانی شش ساحتی تربیت کردیم یعنی آینده از آن ماست. وی ،ماموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش تعریف کرد و گفت؛ بسیج فرهنگیان هرگز تماشاگر نبوده که بازیگری است در وسط میدان که بعنوان بازوی مدیران این مجموعه در تلاش است موانع طبیعی و مصنوعی پیش پای تربیت و تعالی را بردارد.

وی ، مدیران آموزش و پرورش را متوجه اصل" اقتصاد مدرسه" نمود و عنوان کرد، باید بند ۲۰ از فصل ۷ سند تحول از مهجوریت به در آید و سطح تماس مردم با حاکمیت از طریق " مدرسه محله محور" بهبود یابد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
368 کلیک ها  سه شنبه, 05 مرداد 1400 11:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا