بانوان عشایر فارس در اقتصاد تولید محور، نقش اساسی دارند

بانوان عشایر فارس در اقتصاد تولید محور، نقش اساسی دارند
   
بانوان عشایر فارس در اقتصاد تولید محور، نقش اساسی دارند |||| ||||

بانوان عشایر فارس در اقتصاد تولید محور، نقش اساسی دارند و برای توسعه اشتغال آنها ۸۶ صندوق خرد زنان عشایر و ۲۳ کانون گردشگری فعال در استان فارس ایجاد شده که فارس را در شمار استان های پایلوت کشوری قرار داده است.

به گزارش راستین انلاین مدیرکل امور عشایر فارس امروز (یکشنبه 6 تیر) با اشاره به فارس به عنوان قطب عشایری کشور در جمع خبرنگاران گفت: عشایر فارس دارای تنوع ایلی با ترکیب قومیتی بالا هستند و عشایر منابع انسانی اصیل و سرمایه های اصلی کشور به شمار می روند.

روح الله بهرامی  افزود: زنان عشایر، جمعیتی موثر و تاثیرگذار در تصمیم گیری های اداره کل امور عشایر فارس هستند و برای پیشرفت زنان عشایر باید تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: ارتقای شاخص های توسعه ای جامعه عشایری و ایجاد تنوع در اشتغال عشایر از اولویت راهبردی امور عشایر فارس است و اشتغال از مهمترین فرایند زندگی جامعه عشایری به شمار می رود.

بهرامی تاکید کرد: تاکنون اقدامات چشمگیری در زمینه خروج از حالت تک بعدی دامداری به عنوان شغل عشایری نشده است و باید با ورود شرکت های دانش بنیان، پرورش گیاهان دارویی و... اشتغال و رونق زندگی جامعه عشایر بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: برای ارتقای شاخص های زندگی عشایر همچون برق، آموزش، بهداشت و ... اقدامات موثری در فارس صورت گرفته است.

بهرامی با تاکید بر نقش زنان در جامعه عشایری فارس گفت: بانوان عشایر فارس در اقتصاد تولید محور، نقش اساسی دارند و برای توسعه اشتغال آنها 86 صندوق خرد زنان عشایر و 23 کانون گردشگری فعال در استان فارس ایجاد شده که فارس را در شمار استان های پایلوت کشوری قرار داده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
306 کلیک ها  یکشنبه, 06 تیر 1400 15:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا