سند تحول قوه قضائیه در اختیار حوزه های علمیه فارس قرار بگیرد

سند تحول قوه قضائیه در اختیار حوزه های علمیه فارس قرار بگیرد
   
سند تحول قوه قضائیه در اختیار حوزه های علمیه فارس قرار بگیرد |||| ||||

لازم است سند تحول قوه قضائیه در اختیار طلاب علوم دینی و روحانیون حوزه های علمیه برادران و خواهران استان فارس قرار بگیرد تا با نظرات و پیشنهادات این قشر فرهیخته، سند تحول قوه قضائیه پربارتر و کامل تر شود.

به گزارش راستین آنلاین  حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (شنبه 5 تیر) همزمان با هفته قوه قضائیه در جمع مدیران و معاونین حوزه های علمیه برادران و خواهران سراسر استان فارس گفت: طلاب حوزه های علمیه فارس، اقدامات موثری در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی انجام داده اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: لازم است سند تحول قوه قضائیه در اختیار طلاب علوم دینی و روحانیون حوزه های علمیه برادران و خواهران استان قرار بگیرد تا با نظرات و پیشنهادات این قشر فرهیخته، سند تحول قوه قضائیه پربارتر و کامل تر شود.

وی اضافه کرد: برای برخورد با مظاهر علنی فساد در سومین حرم اهل (ع) بیت باید زمینه مشارکت عمومی از سوی همه مسئولان فراهم شود و این موضوع به یک مطالبه عمومی از سوی مومنان شهر شیراز تبدیل شود و روحانیون اقدامات و فعالیت های فرهنگی در این زمینه انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست هم اندیشی با وکلای دادگستری و مرکز وکلا قوه قضائیه و اساتید دانشگاه نیز گفت: قوه قضائیه باید به صورت علمی اداره شود و برای محقق شدن این امر باید  از ظرفیت اساتید و نخبگان علمی حوزه و دانشگاه بهره مند شویم.

وی ادامه داد: نقش اساتید دانشگاه در کمک به پیشگیری از وقوع جرم سازنده است و باید اساتید دانشگاه با تعامل و همکاری با  معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان به موضوع 10 جرم اول و خواسته استان ورود کنند و پایان نامه های دانشجویی را به سمت شناسایی آسیب های  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سوق دهند.

خاطر نشان می شود، به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست های هم اندیشی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی فارس با مدیران و معاونان حوزه علمیه خواهران و برادران استان فارس، نخبگان و فرهیختگان علمی، روسای دانشگاه ها و اساتید علم حقوق، روانشناسی و جامعه شناسی  از سوی معاونت منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان فارس برگزار شد و تفاهم نامه های همکاری علمی و پژوهشی جداگانه ای میان دادگستری فارس با مدیریت حوزه علمیه استان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور منعقد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
298 کلیک ها  شنبه, 05 تیر 1400 17:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا