• همزمان با ایام ا... دهه فجر انجام شد:

بررسی 120 پرونده قضایی مراجعان در دیدار عمومی مسئولان قضایی استان فارس

بررسی 120 پرونده قضایی مراجعان در دیدار عمومی مسئولان قضایی استان فارس
   
بررسی 120 پرونده قضایی مراجعان در دیدار عمومی مسئولان قضایی استان فارس |||| ||||

همزمان با چهارمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مسئولان ومعاونین قضایی دادگستری استان فارس ، رییس دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ملاقات مردمی پرونده مراجعان عمومی و ایثارگران را بررسی کردند.

 
به گزارش راستین آنلاین این برنامه که ویژه ایام الله دهه فجر و تحت چهارشنبه های میز خدمت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر استان اجرا گردید؛ پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از 120 نفر از مراجعان عمومی و خانواده ایثارگران استان در شیراز و بیش از 200 پرونده در حوزه های قضایی فارس بررسی و در چهارچوب قوانین تصمیماتی اتخاذ گردید.
 
این گزارش حاکی است عمده ترین تقاضای مراجعان را تسریع در رسیدگی ها ، تقاضای عفو و تخفیف مجازات ، مرخصی زندانیان و اعمال ماده 477 آئین دادرسی کیفری تشکیل می دهد.
 
در حاشیه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) و سلاله پاک آن بانوی اطهر امام خمینی (ره) و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) که فرمودند: "پیشرفت ما به این است که خدمت به خلق خدا کنیم" گفت : نحوه و رفتار مناسب قضات و کارکنان با مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی علاوه بر جلب رضایت مردم سبب افزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی می شود.
 
رئیس کل دادگستری فارس برنامه های دیدار مردمی مسئولان قضایی را در راستای سند تحول قضایی و اجرای سیاست های کلان قوه قضائیه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان خواند و افزود: یکی از مهم ترین آموزه های قرآن و اهل بیت ( علیهم السلام ) خدمت به مردم و جامعه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه هدف اصلی کار و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است گفت: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می کند و ما تلاش کرده ایم با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی از طریق ملاقات های عمومی در دادگستری مرکز استان و حوزه های قضایی سراسر استان گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.
 
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد : با تاکیدات انجام شده مسئولان قضایی در شهرستان ها و مرکز استان علاوه بر ایام دهه فجر هر هفته با نظارت حوزه ریاست دادگستری استان به بررسی مشکلات قضایی مردم می پردازند و همه روزه نیز درب اتاق قضات و مسئولان قضایی استان به روی مردم باز است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
826 کلیک ها  چهارشنبه, 15 بهمن 1399 17:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا