«محمدرضا شفیعی» با اشاره به ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل، اظهار کرد: عملکرد تاکسیهای اینترنتی کاملا با این قانون تناقض دارد .
وی با بیان این که سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری هیچ مسئولیتی در قبال تاکسیهای اینترنتی ندارد، گفت: هیچ سازمانی متولی تاکسیهای اینترنتی نیست و در عین حال هیچ سازمانی نمی تواند پاسخگوی اعتراضات مردم باشد چرا که هیچ کدام از این رانندگان شرایط یک راننده تاکسی را ندارند .
این مسئول در مورد شرایط رانندگان تاکسی نیز گفت: یک راننده تاکسی باید شرایط خاصی مانند عدم سوء پیشینه، سن بیش از 23 سال، مدرک پایان خدمت، مدرک پایه یک گواهینامه، ملیت ایرانی و شهرشناس باشد .
وی با اشاره به قانون شناسایی و قابل رویت بودن نشان تاکسیها نیز افزود: نشان تاکسیهای اینترنتی برخلاف مشخصههای ناوگان تاکسیرانی، نه تنها برای مسافران بلکه برای پلیس در صورت اعمال قانون، قابل رویت نیست .
شفیعی در همین رابطه ادامه داد: راننده تاکسی نباید علاوه بر رانندگی شغل دیگری داشته باشد، در حالی که این قانون نیز توسط تاکسی اینترنتی نقض میشود در حالی که با این حرکت، در حال حاضر درامد رانندگان چندین و چندساله و تک شغله تاکسی حتی به میانگین روزی 35 هزار تومان رسیده است .
وی در مورد اهمیت وجود تاکسی اینترنتی در شهر جهانی یزد، تصریح کرد: هیچ مخالفتی با اینترنت و ورود آن به تاکسیرانی نداریم و معتقدیم حتی این موضوع میتواند فرصت خوبی برای توسعه ناوگان تاکسیرانی شهر باشد اما تاکسیهای سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر یزد ظرفیت استفاده از اینترنت را دارند و اگر قرار است این تاکسی در یزد فعالیت کند باید از تاکسیهای همین سازمان استفاده شود.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سازمان و اتحادیه خواهان وحدت در این زمینه هستند و به هیچ وجه نیز جوابگوی هرگونه مسئله و پیشامد ناشی از فعالیت تاکسیهای اینترنتی در یزد نخواهند بود.