مساعدت دارویی به ۵۲۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در فارس

  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به محدودیت اعتبارات و افزایش قیمت داروهای وارداتی، گفت: سال گذشته نزدیک به ۵۲۰۰ نفر از بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند استان فارس از این معاونت مساعدت دارویی دریافت کردند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : دکتر محمدجواد راعی چهارشنبه ۱۰ خرداد به خبرنگاران گفت: برای بیماران شیمی درمانی، ام اس، پیوندی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، متابولیک سیستیک فیبروزیس،روماتیسم مفصلی، لوپوس و ام اس، بعد از مراجعه به این معاونت و ارائه نسخه معتبر و پیش فاکتور داروهای مصرفی خود در صورت تشخیص و احراز نیازمندی، حواله مساعدت برای داروخانه های طرف قرارداد دانشگاه صادر می شود.

او در ادامه با اشاره به تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت، گفت: این صندوق به منظور جبران بخشی از هزینه های درمان بیماران و کاهش پرداختی آنان در سال گذشته تاسیس شده و در اساسنامه صندوق، این دسته از بیماران اعم از بیمه شدگان بیمه سلامت و سایر سازمان‌های بیمه‌گر و حتی افراد فاقد پوشش بیمه پایه، می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس bimehsalamatiranian.ir برای دریافت حمایت‌های دولت ثبت نام کنند.

راعی به انواع بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در این صندوق اشاره و اضافه کرد: لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده و ریه، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS (برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت)، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی است.

معاون علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون حمایت‌های مالی مربوط به بیماران خاص از سوی دانشگاه مساعدت می شود، گفت: با توجه به تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت، با هماهنگی‌های انجام شده، از این ‌پس صندوق در راستای تکالیف قانونی خود، این امر را بر عهده دارد.

انتهای پیام /  108
340 کلیک ها  پنج شنبه, 11 خرداد 1402 08:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا