تحقق جوانی جمعیت نیازمند مشارکت جمعی است

  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تلاش در مسیر جوانی جمعیت، موضوعی ارزشمند محسوب می‌شود و تحقق اهداف آن نیاز به مشارکت مجموعه‌های مختلف و همه دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

به گزارش راستین آنلاین دکتر عباس رضاییان‌زاده چهارشنبه ۳۰ شهریور در سیزدهمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد مصوبات این قرارگاه اجرایی شده است، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای جوان سازی نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، پیگیری‌ها برای تحقق این مهم در دستور کار مسوولان دانشگاه قرار دارد و در ابعاد گوناگون در حال پیاده سازی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین محور مهم فعالیت این قرارگاه را توسعه اهداف جوانی جمعیت در ابعاد مختلف دانست و بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای ازدواج جوانان، باروری سالم و فرزندآوری به عنوان مصادیق فعالیت‌ها و مصوبه‌های این قرارگاه تاکید کرد.

رضائیان زاده از پیگیری جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای جوانی جمعیت خبر داد و افزود: تلاش برای حفظ پویایی و جوانی جمعیت کشور و تحقق اهداف قرارگاه جوانی جمعیت و تقویت زیرساخت‌های این مهم از اولویت‌های دانشگاه و پیگیری آن در دستور کار مسئولان مجموعه سلامت فارس قرار داد.

او تلاش در مسیر جوانی جمعیت را موضوعی ارزشمند خواند که نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی استان دارد و گفت: عزم جدی و تلاش برای ترویج ازدواج جوانان، فرزندآوری، کاهش طلاق و کاهش سقط جنین از مهمترین اهداف برنامه جوانی جمعیت است که نیاز به همراهی و هم افزایی مسئولان دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری دوازده نشست پیشین قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی هفته‌های گذشته، دستاورد این نشست‌ها را تصویب ۱۲۵ مصوبه در سطوح مختلف دانشگاهی و بین بخشی عنوان و اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۱۱۴ مصوبه، معادل بیش از ۹۰ درصد این مصوبات اجرایی شده و اقدامات لازم برای اجرای دیگر مصوبه ها نیز در حال پیگیری و انجام است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
313 کلیک ها  چهارشنبه, 30 شهریور 1401 17:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا