نشانه تغییر وضعیت شیوع کرونا و شکل گیری موج جدید در فارس /مردم هشیار باشند

نشانه تغییر وضعیت شیوع کرونا و شکل گیری موج جدید در فارس /مردم هشیار باشند
   
نشانه تغییر وضعیت شیوع کرونا و شکل گیری موج جدید در فارس /مردم هشیار باشند |||| ||||

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد مراجعین به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کروناویروس در فارس، هشدار داد که این آمار نشانه تغییر وضعیت شیوع کرونا و احتمال شکل گیری موج جدید و افزایش موارد ابتلا به کرونای اُمیکرون است. 

به گزارش  راستین آنلاین  دکتر سید وحید حسینی دوشنبه ۴ بهمن در چهارصد و هفتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند افزایشی مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان را نشانگر افزایش سرعت ابتلا به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه دانست و با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس، افزود: بی توجهی ها و سهل انگاری ها در برابر این بیماری، به سرعت وضعیت استان را بحرانی می کند و این امر عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرعت بالای شیوع و ابتلا به کرونای اُمیکرون و گستردگی شیوع آن در جامعه، اضافه کرد: در صورت افزایش موارد ابتلا به این بیماری، آمار بستری در بیمارستان های استان نیز افزایش می یابد، بنابراین جدی نگرفتن آن باعث تغییر وضعیت کرونایی فارس می شود. 

حسینی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونای اُمیکرون در سطح استان گفت: افراد با علائم مشکوک به کروناویروس با مراجعه به موقع به پزشک و مراکز ۱۶ ساعته و شناسایی سریعتر مبتلایان، اجرای صحیح قرنطینه و مراقبت، می توانند از پیشرفت علائم بیماری و گسترش آن در بین افراد جامعه پیشگیری کنند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ویژه از سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای خواست تا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و مکان های شلوغ و پرتردد، از ابتلای خود به این بیماری جلوگیری کنند.

  حسینی با اشاره به گستردگی مراکز انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در استان و امکان دسترسی آسان به این مراکز، توصیه کرد: یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار در پیشگیری از ابتلا به نمونه شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از ویروس به ویژه سویه اُمیکرون، تزریق واکسیناسیون علیه این بیماری و تکمیل آن با تزریق دُز سوم واکسن است که نقش مهمی در ایمنی افراد در برابر این بیماری دارد.

  او ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی وضعیت افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت. 

حسینی همچنین وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد. 

بررسی میزان موجودی واکسن علیه کروناویروس در استان و ارزیابی فرآیند تزریق در مراکز انجام واکسیناسیون، از دیگر محورهای مورد پیگیری سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
534 کلیک ها  دوشنبه, 04 بهمن 1400 19:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا