تشخیص سریع کرونا به کنترل بیماری کمک می‌کند

تشخیص سریع کرونا به کنترل بیماری کمک می‌کند
   
تشخیص سریع کرونا به کنترل بیماری کمک می‌کند |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه تشیخص سریع ابتلا به کروناویروس، جزو عوامل تاثیرگذار در کنترل بیماری است، از افراد دارای علائم مشکوک درخواست کرد تا سریعا به پزشک خانواده خود یا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

به گزارش راستین آنلاین دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه ۱۳ تیر در سیصد و پنجاه و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: انجام تست تشخیصی ابتلا به کروناویروس با تشخیص پزشک خانواده یا پزشکان مستقر در مراکز ۱۶ ساعته از افراد مشکوک گرفته خواهد شد.

لطفی با تاکید بر لزوم پرهیز افراد دارای علائم مشکوک به کرونا از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها، گفت: اکنون با روند افزایشی ابتلا و بستری بیماران مبتلا یا مشکوک دارای علامت بیماری کرونا در بیمارستان‌ها مواجه هستیم لذا، افرادیکه دارای علائم این بیماری هستند، ابتدا به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا در صورت نیاز از آنان تست گرفته شده یا برای بستری شدن آنها اقدام شود.

رئیس علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه تشخیص سریع، می تواند در قطع زنجیره انتقال کروناویروس موثر باشد، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی و سرایت پذیری بالای آن و احتمال ایجاد بحران جدید در استان، تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری است.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در فارس و شناسایی بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به ویروس‌های جهش یافته هندی، برزیلی یا آفریقایی در این استان هستیم و براساس آخرین گزارش‌ها، وضعیت رنگ بندی در ۱۳ شهرستان فارس، قرمز اعلام شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
222 کلیک ها  یکشنبه, 13 تیر 1400 14:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا