آزادراه شیراز اصفهان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آزادراه شیراز اصفهان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
   
آزادراه شیراز اصفهان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد |||| ||||

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: ۲ پروژه مهم راهسازی این استان شامل آزادراه شیراز- اصفهان و باند دوم جاده تنگ ابوالحیات، با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال تکمیل است.

جعفر زاهدی شنبه ۵ تیر به خبرنگاران گفت: پروژه آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر، بزرگترین پروژه آزادراهی در دست ساخت کشور محسوب می‌شود و اکنون عملیات آسفالت بیشتر نقاط ۶ قطعه اول آن تمام شده است.

زاهدی با بیان اینکه عملیات اجرایی در قطعه هفتم که دیرتر به پروژه اضافه شد، ادامه دارد، گفت: پیمانکار، بیشترین تمرکز خود را بر روز این قطعه گذاشته تا آن را نیز هرچه سریعتر تکمیل کند.

به گفته زاهدی با ساخت این آزادراه، فاصله ۲ کلانشهر شیراز و اصفهان ۱۳۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه زمان سفر ۲ ساعت کمتر و میزان سوخت، آلاینده‌های هوا و هزینه‌های سفر نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه ارتقاء ایمنی تردد، تسهیل سفر بین ۲ قطب گردشگری کشور و ... از عواید بهره‌برداری از این پروژه است، گفت: با توجه به حجم تردد در این مسیر، افتتاح این پروژه منجر به صرفه‌جویی سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: باند دوم تنگ ابوالحیات نیز، دومین پروژه مهم راهسازی استان فارس به شمار می‌رود که ۲۱ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۸ کیلومتر آن آسفالت شده و دارای دو تونل و گالری یعنی راهروی دستیابی به طول یک کیلومتر است.

زاهدی اضافه کرد: برای اتمام این پروژه راهسازی مهم، کار در ۲ شیف دنبال می‌شود، اگرچه سختی‌های کار نظیر، پیچیدگی‌های فنی، نوسانات قیمت مصالح مورد نیاز و دشواریهای تامین مصالح مناسب با مختصات پروژه و ... روند را کند کرده است اما هیچ زمانی کار را حتی یک ساعت هم متوقف نکرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه ۲ کارخانه سنگ شکن در محل نصب شده و در دو شیفت کاری فعال است، به ارزش افزوده این طرح که بیش از یک کیلومتر تونل و گالری ودارای ۵ دهنه پل بزرگ و خاص و نزدیک به اختلاف١١٠٠ متر ارتفاع از کف تنگ ابوالحیات، به طرف دشت ارژن، که منحصر به فرد است ، اشاره و اضافه کرد: با این وسعت و ویژگی ها ارزش افزوده این پروژه بالای ۳۰۰ میلیارد تومان است.

زاهدی با یادآوری اینکه در قرارداد تکمیلی ارزش پروژه مبلغ ١۴١ میلیارد تومان ذکر شده است، گفت: پیش بینی می شود این پروژه که با ساخت آن تاثیر بزرگی بر ساکنان شهرهای جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان های بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد داشته باشد، تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1018 کلیک ها  شنبه, 05 تیر 1400 13:55
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا