لزوم توجه ویژه به نقش بنیادین تشکل‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی

لزوم توجه ویژه به نقش بنیادین تشکل‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی
   
لزوم توجه ویژه به نقش بنیادین تشکل‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی |||| ||||

  وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: باید به نقش بنیادین تشکل‌های دانش بنیان در تولید علم و ثروت آفرینی و به تبع آن ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان که از بسترهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است، توجه ویژه کرد. 

 
به گزارش راستین آنلاین دکتر زاهدی در در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان، ضمن تبریک دهه کرامت، ابراز امیدواری کرد که شاهد انتخابات پرشور و استقرار دولت انقلابی با اهداف تحول گرا باشیم.
 
او به اقداماتی که دولت‌های گذشته و مجلس‌های قبلی و فعلی در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام شده اشاره و خاطرنشان کرد که عملکرد دولت فعلی در این حوزه قابل قبول نیست.
 
وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به اهمیت تغییر نگاه در توزیع و تخصیص بودجه و اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان اشاره و تاکید کرد کرد که دولت و مجلس باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
 
زاهدی به نقش اقتصاد دانش بنیان در تغییر اقتصاد کشور از خام فروشی هم اشاره و در این خصوص عنوان کرد: امید است در دولت ایران قوی وزارتخانه‌های مختلف با هم افزایی بتوانند در بحث ارتقای شرکت‌های دانش بنیان و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش بنیان در راستاس تحقق چشم انداز ایران ۱۴۰۴ گام بردارند.
 
او همچنین به اهمیت نقش پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و استارتاپ‌ها اشاره کرد و توجه به این مجموعه‌ها را از الویت‌های اصلی دولت آتی عنوان کرد.
 
وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری به توجه کردن به موضوع تجاری سازی ایده‌ها در راستای تولید ثروت هم اشاره و به تشریح جایگاه حکمرانی دیجیتال در اقتصاد دانش بنیان پرداخت.
 
زاهدی که در انتخابات پیش رو مسئولیت ستاد انتخاباتی مردمی تشکل‌های دانش بنیان آیت‌الله رئیسی را بر عهده دارد، ادامه داد: با توجه به تحول در عرصه‌های علم و دانش و نقش آن در توسعه پایدار که از طریق تشکل‌های دانش بنیان محقق می‌شود، می‌توان پایه گذاری اقتصاد دانش بنیان و صنعت فناورانه را فراهم کرد.
 
او همچنین در بخش پایانی سخنان خود با بیان برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در خصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان به تشریح عملکرد ستاد متبوع پرداخت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
686 کلیک ها  چهارشنبه, 26 خرداد 1400 19:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا