بهره برداری از ۱۶۱ طرح محرومیت‌زدایی در فارس

بهره برداری از ۱۶۱ طرح محرومیت‌زدایی در فارس
   
بهره برداری از ۱۶۱ طرح محرومیت‌زدایی در فارس |||| ||||

با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، ۱۶۱ طرح محرومیت‌زدایی، شامل ۱۰۰ پروژه عمرانی و ۶۱ طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال در فارس به بهره‌برداری رسید.

استاندار فارس بعدازظهر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی این استان، گفت: تلاش برای ایجاد رضایت مندی و رفع مشکلات مردم از جمله اهداف دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی است و در این راستا رفع محرومیت از مناطق روستایی و مستضعفان در اولویت قرار دارد.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط سپاه فجر و بسیج سازندگی در استان فارس، افزود: در سال تولید و پشتیبانی ها و مانع زدایی، رسالت ما دو چندان شده است. 

رحیمی با بیان اینکه حل مشکلات حوزه آبرسانی و اشتغال از اهداف اصلی است، بسیج سازندگی را بازوی توانمند دولت برشمرد و با اشاره به پیش بینی ۱۳۹۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰ فارس، گفت: ۵۱۵ میلیارد تومان در بخش آب روستایی در اعتبارات امسال لحاظ شده است.

تقسیم فارس به ۴۲ قطب تولیدی

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این آیین گفت: در استان فارس با کمترین مشکل مواجه هستیم و در موضوع اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی برداشته شده است.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به تقسیم فارس به ۴۲ قطب تولیدی، هر منطقه را در موضوعی سرآمد دانست و گفت: یک قطب پایتخت و ۲ قطب برتر داریم و تلاش خواهیم کرد که با راه اندازی صنایع کوچک حول محصولات هر قطب، گامی مهم در اشتغالزایی برداریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ پروژه صنایع کوچک در فارس عملیاتی و برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال زایی شده است، اضافه کرد: در راه اندازی صندوق های قرض الحسنه استان فارس با ۱۶۲۱ صندوق مردم پایه سرآمد است.

بوعلی با یادآوری اینکه آورده این صندوق‌ها متعلق به مردم بوده و بودجه دولتی به آن تزریق نشده است، از راه‌اندازی ۱۴۰ تعاونی در موضوعات مختلف در فارس خبر داد.

نشانه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار روستا در نقشه راه بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری این سازمان در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹، افزود: بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی در قانون تعریف شد و ماموریت محرومیت زدایی را در سال ۸۶ با اجرای پروژه های عام المنفعه شروع کرد.

سردار محمد زهرایی با بیان اینکه هرکار محرومیت زدایی در کشور متولی دارد و بسیج سازندگی ظرفیت مردمی را پای کار می آورد، افزود: امروزه بسیج سازندگی در روستا هرکاری را انجام نمی دهد و اولویت کار در روستا ها آب کشاورزی و شرب است.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه بسیج سازندگی در سال ۱۳۹۹ اضافه کرد: طرح محرومیت زدایی مردم پایه هدف مند در دستور کار قرار گرفت، در بستر روستا و حاشیه شهر جهادگران به فعالیت پرداختند.

زهرایی با بیان اینکه در نقشه راه بسیج سازندگی ۱۰ هزار و ۲۸۰ روستا نشانه گذاری شده است، گفت: علاوه بر آن ۱۱۰۰ محله حاشیه شهر و ۳۰۰ محله در کل کشور هدف محرومیت زدایی این سازمان قرار گرفته است.  

او با بیان اینکه مسکن محرومین، راه روستایی و کارگاه های زیرساخت اشتغال از دیگر ماموریت های بسیج سازندگی است، گفت: بودجه سال ۱۴۰۰، در بخش آب روستایی، در کل تبصره ها ۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان به سازمان بسیج سازندگی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ابراز امیدواری کرد که فارس در واگذاری پروژه‌ها به این سازمان پیشرو باشد و گفت: این سازمان به دنبال آنست که یار مردم و جامعه باشد، لذا ۵۰ درصد پروژه های محرومیت زدایی سپاه و بسیج سازندگی در حوزه آب روستایی خواهد بود و ۵ هزار میلیارد تومان برای راه روستایی اختصاص یافته است.

فارس در سایه وحدت و همدلی توفقیات خوبی کسب کرده است

مسئول بسیج سازندگی استان فارس نیز با بیان اینکه وحدت و همدلی در استان فارس وجود دارد و در سایه این وحدت فعالیت های خوبی در حال انجام است، افزود: امام خمینی(ره) بسیج را به یک حقیقت متعالی تبدیل کرد و این شجره طیبه در باور مردم جای دارد؛ بسیج در کنار مردم و پاره تن مردم فرمول مسائل انقلاب و نظام محسوب می شود و در استان فارس هم بسیجیان و جهادگران درکنار هم افزایی ها با نهادهای حمایتی و دستگاه های اجرایی به کمک محرومین و مستضعفین رفته اند. 

سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل‌سفلی با بیان اینکه ۱۵۱ پروژه سال گذشته برای محرومیت زدایی استان فارس انجام شد، گفت: امروز هم ۱۶۱ پروژه عمرانی و اشتغال در حوزه‌های آب کشاورزی، فضاهای ورزشی، خانه عالم، مدرسه و ایجاد کارگاه اشتغال به بهره‌برداری می‌رسد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه در حوزه اشتغال ۶۱ پروژه در ۳۱ رسته شغلی و ۷۸۰ شغل ایجاد شده است، گفت: این پروژه ها با اعتباری بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان و با همکاری نهادهای مختلف و خیرین، اجرایی و محقق شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ۲۲۰ پروژه در حوزه آب کشاورزی در شهرستان های نورآباد، خفر و قیر و کارزین تصویب شده که در دستور کار خواهد گرفت، گفت: در محله شریف آباد شیراز کارگاه اقتصادی مقاومتی با ۱۰ باب کارگاه اشتغال با رسته شغلی قالی بافی، ریسندگی، تولید ظروف یکبار مصرف و... به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
428 کلیک ها  چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا