نشست دانشگاه‌های شیراز و فلسطین به مناسبت روز قدس

نشست دانشگاه‌های شیراز و فلسطین به مناسبت روز قدس
   
نشست دانشگاه‌های شیراز و فلسطین به مناسبت روز قدس |||| ||||

نشست مشترک استادان و دانشجویان زبان و ادبیات عربی در دانشگاه‌های ایران و فلسطین به‌مناسبت گرامیداشت «روز جهانی قدس» جمعه ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش راستین انلاین معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: این نشست با عنوان «کارکرد زبان و ادبیات عربی در بیدارسازی امت اسلامی: بررسی موردی مساله‌ی  فلسطین» به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز و موسسه بین‌المللی هاتف برنامه‌ریزی شده است که به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر موسی عربی، از سخنرانی چندتن از اساتید دانشگاه‌های ایران و فلسطین در این نشست خبر داد و به‌گفته‌ی او دکتر خالد حماده استاد دانشگاه اسلامی فلسطین؛ دکتر عبدالخالق العف، رئیس انجمن ادبا و نویسندگان فلسطینی و استاد دانشگاه اسلامی فلسطین؛ دکتر خاقانی اصفهانی استاد دانشگاه اصفهان  و مدیر کمیته نظارت بر بخش‌های عربی در وزارت علوم؛ دکتر مسعود فکری استاد دانشگاه تهران و مدیر بخش سازمان سمت ازجمله سخنرانان این برنامه هستند.

عضو هیئت علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه شیراز درخصوص هدف از برگزاری این برنامه، گفت: از آنجا که مساله‌ی فلسطین و قدس از مسائل بسیار مهم بشریت و نیز جهان اسلام به شمار می‌آید، بسیاری از مراکز و فعالان بین‌الملل در ایران و خارج از ایران در مناسبت‌های خاص تلاش دارند نام قدس را زنده نگه داشته و مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان یادآور شوند.

او ادامه داد: در این میان نقش مجامع علمی تخصصی به‌خصوص در ایران می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و به ایجاد گفتمانی نخبگانی در راستای ظلم‌ستیزی و آگاهی‌بخشی در این خصوص کمک کند، از این‌رو برآن شدیم تا در روز جهانی قدس، با استفاده از ظرفیت‌های زبان عربی به‌عنوان زبانی وحدت‌بخش و میراث‌دار گنجینه‌ای از متون احیاگرانه و موثر در خیزش امت اسلامی در مساله‌ی فلسطین، نشستی تخصصی با دعوت از استادان دانشگاه‌های  فلسطین و ایران برگزار کنیم.

عربی خاطرنشان کرد که این نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران، به‌صورت مجازی از طریق لینک https://b۲n.ir/hatef_int۲ برگزار می‌شود و ورود علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
274 کلیک ها  جمعه, 17 ارديبهشت 1400 10:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا