از معدوم سازی بیش از ۴۷۳ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در اول فروردین 1400 تا ماموریت امدادی اورژانس فارس

نشست ستاد سلامت نوروز۱۴۰۰ دانشگاه با حضور نماینده رییس ستاد، دبیر ستاد، نمایندگان معاونت ها و مدیران دانشگاه برگزار و اقدامات انجام شده حوزه های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته بررسی شد.

 
به گزارش راستین آنلاین نماینده رئیس ستاد سلامت نوروزی و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: در روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای تابعه دانشگاه، از ۸۴۱ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۳۳ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و دو واحد متخلف نیز تعطیل شد.
 
علی اکبری معدوم سازی بیش از ۴۷۳ کیلوگرام موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از ۲۳ مورد ماموریت اورژانس تیم های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.
 
 
او ادامه داد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه ای واحدهای تابعه دانشگاه نیز ۵۷ مورد بازدید از کارگاه ها و کارخانجات در سطح استان انجام شد.
 
نماینده رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در روز گذشته، ۲۷۵ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و ۲۷۰ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارایه شد.
 
اکبری افزود: در این بازه زمانی ۴۱۶ بیمار مشکوک به کووید۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت و ۲۹۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری شدند.
 
انجام ۷۴۱ ماموریت امدادی اورژانس فارس
 
او اظهار کرد: در روز گذشته، ۷۴۱ ماموریت از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.
 
 اکبری بیان کرد: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۹۸ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۵۵ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۶۴ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۱۹۸ ماموریت غیرترافیکی جاده ای و ۲۴ ماموریت نیز مرتبط با کروناویروس بوده است، همچنین از ۲۴ ماموریت مرتبط با کروناویروس، ۱۲ مورد به بیمارستان اعزام شدند.
 
 
او با اشاره به دو ماموریت اورژانس هوایی فارس در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد خدمات مشاوره ای مرتبط با کروناویروس توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه را ۱۹۴ مورد عنوان کرد.
 
این عضو هیات رییسه دانشگاه تعداد مصدومان حوادث ترافیکی بیست و چهار ساعت گذشته را ۱۹۰ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۴۱ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۴۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.
 
۵۹۴۷ مورد مراجعه به بخش های اورژانس بیمارستان ها
 
 اکبری، آمار مراجعه مردمی به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را در روز گذشته، ۵ هزار و ۹۴۷ مورد اعلام کرد و گفت: با کمک تیم های پزشکی، علاوه بر انجام ۱۶۶ مورد عمل جراحی، به ۱۸۲ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۹۲ بیمار دارای علایم تنفسی و ۱۷۸ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
330 کلیک ها  دوشنبه, 02 فروردين 1400 10:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا