تثبیت انقلاب در جهان با پیشرفت همه جانبه /نباید در صفوف ملت و کارگزاران مشکلی ایجاد شود

تثبیت انقلاب در جهان با پیشرفت همه جانبه /نباید در صفوف ملت و کارگزاران مشکلی ایجاد شود
   
تثبیت انقلاب در جهان با پیشرفت همه جانبه /نباید در صفوف ملت و کارگزاران مشکلی ایجاد شود |||| ||||

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که تثبیت انقلاب اسلامی در جهان جز با اثبات قدرتمندی و پیشرفت در همه جهات صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و ... است.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از دفتر نهادنمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهوری، با بیان اینکه برای دو موضوع اهمیت بسیاری قائل است، اولین مسئله را توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور دانست و تاکید کرد که این مهم باید به هر شکلی انجام شود.

آیت‌الله دژکام گفت: ما نمی‌توانیم انقلاب اسلامی را در دنیا تثبیت کنیم بجز اینکه بتوانیم به دنیا ثابت کنیم که از همه جهات صنعتی، اقتصادی، معیشتی و اجتماعی پیشرفت کرده‌ایم و قوی شده‌ایم .

نباید در صفوف ملت و کارگزاران مشکلی ایجاد شود

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: ما تا با هم کنار نیاییم کار پیش نمی رود، چون به اندازه کافی دشمن داریم و نباید در صفوف ملت و کارگزاران و مسئولان مشکلی داشته باشیم. از این جهت بنده به نوبه خودم تلاش می‌کنم در اسیتان فارس به گونه‌ای رفتار کنم که وحدت و انسجام ایجاد شود، خدا نیز لطف کرده و دوستان کمک می‌دهند و این فضا در سطح مطلوبی فراهم است و ان‌شاءالله بزرگواران تلاش های خود را افزایش می دهند تا به نتایج مطلوب برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، دومین موضوع مهم مد نظر خود را رعایت ادب و اخلاق در همه حال بیان و اضافه کرد: حتی اگر دیدگاه‌های ما با یکدیگر متفاوت باشد، لازم نیست که انسان این تفاوت نظر را به صورت نازیبا جلوه دهد. این موضوعی‌ست که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کردند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: حتی با تفاوت دیدگاه‌ها نیاز هست که طرح بحث و زمینه را ایجاد کنیم؛ نقش ما طلبه‌ها در ترویج گفت و گو و مباحثه با حفظ موازین اخلاقی، باید جنبه الگو داشته باشد.

امام جمعه شیراز با بیان انیکه همه ما نظام را قبول داریم و می‌خواهیم برای نظام اسلامی کار کنیم، گفت: وقتی اینگونه هست دیگر کسی نباید به خاطر حرف و عقیده خودش تنش به وجود بیاورد؛ همه در کنار هم می‌خواهیم کار کنیم.

رقابت در چارچوب آداب اخلاق دینی نیاز کشور است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسلما وجود رقابت در چارچوب آداب، نیاز کشور است، گفت: یعنی اگر در چارچوب آداب اخلاق دینی خود، زمینه رقابت را ایجاد نکنیم مردم از یک دست بودن قضیه خسته خواهند شد و این طبیعتا انسان است که دنبال اتفاق جدید باشد؛ البته این کار ظرافت دارد.

وی که اعتقاد دارد امام جمعه باید پدر معنوی همه آحاد جامعه باشد، گفت: پیامبر اکرم به تعبیر امیرالمومنین پدر امت بوده و این پدری را اگر روحانیت بتواند انجام دهد ظرفیت گروه های مختلف سیاسی درون نظام به گونه ای‌ست که می توانند رشد کنند و کشور را رشد دهند، ولی اگرفقط به یک گروه خاص نگاه کنیم، کار نظام سازی و ایجاد وحدت ملی سامان نمی‌یابد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در کشور آرامش و احساس راحتی بیان، رای و نقد کردن وجود دارد، گفت: نباید فضا به گونه‌ای باشد که برای مجموعه فعالان سیاسی این کار سخت شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه در شیراز نوع نگاه‌ها کثیر است و تا این موضوع جا بیفتد سختی دارد، گفت: حتی گاهی احساس می شود اگر کسی بخواهد زمینه وحدت را ایجاد کند از هر ۲ طرف متهم می شود درحالیکه همه باید حمایت کنند. به خصوص جوان ترها که تجربه کار سیاسی کمتری دارند معتقدند هر کس با ما نیست بر علیه ماست. این اشتباه است؛ البته این مشکلات وجود دارد ولی به مرور ان‌شاءالله حل خواهد شد.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد که چهل سال تجربه کار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پشتوانه نظام اسلامی ایران است و ان‌شاءالله درگام دوم به حد بلوغ می رسیم که به راحتی همه نهادهای سیاسی، اجتماعی و دینی در چارچوب متناسب خود کار کنند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین گفت: در شیراز باید یک سنت ایجاد شود و آن اینکه مهمان‌ها و مسئولان کشوری که به شیراز می آیند به زیارت شاهچراغ بروند. توسعه گردشگری به همین شکل است، یعنی اگر ما بتوانیم دوربین ها و تمرکز رسانه ای را به سوی سومین حرم اهل بیت(ع) ببریم، این آستان مقدس هم جاذبه لازم را دارد و حضور مسئولان بزرگوار در این حرم مطهر هم می تواند این جبنه را تقویت کند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
299 کلیک ها  سه شنبه, 21 بهمن 1399 16:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا