اعلام برنامه های ایام دهه بصیرت و میثاق با ولایت / فراخوان عمومی برای گرامیداشت روز بصیرت

فراخوان عمومی تحت عنوان گرامی‌داشت ایام بصیرت و بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام می شود،بیش از 5 هزار برنامه با نه عنوان در این ایام برنامه ریزی شده است.

  
 
 
به گزارش راستین آنلاین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان فارس یکشنبه 7 دی ماه در یک نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و نزدیک شدن به ایام الله دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» که از 9 تا 19 دی ماه در کشور شناخته می شود، گفت :شعار محوری این دهه بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی است. 
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی با بیان اینکه این روزها چندین واژه از جمله فتنه، بصیرت و آگاهی، شهادت، مقاومت، انتقام سخت در سخنان رسانه ها و نشست های فرهنگی و سیاسی بسیار به گوش می رسد، افزود:جامعه ما باید جامعه بصیر و آگاهی باشد، در واقع جامعه بصیر اگر جایی هم اشتباه بکند، می‌تواند تغییر موضع بدهد، بازشناسی کند، بازشناسی به این معناست که در غبار سنگین فتنه فرو می رویم و در نهایت با بازشناسی از فتنه خارج می شویم. 
 
او همچنین با اعلام برنامه های نه دی اضافه کرد :بیش از 5 هزار برنامه با نه عنوان در این ایام برنامه ریزی شده است. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد :برنامه ها در نه عنوان تهیه و برنامه ریزی شده، که در شهر هایی با وضعیت قرمز و نارنجی عمده برنامه ها در فضای مجازی و به صورت غیر حضوری از طریق رسانه هااجرا خواهد شد. 
 
او با یادآوری این مطلب که نسل امروز باید زمان، جامعه و دشمن را بشناسد و بعد از این هدفمند موضع گیری کند و تصمیم بگیرد، یادآور شد: البته در شهرستان هایی که وضعیت زرد دارند، نماز جمعه ها برگزار می شود با رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا، مراسم در فضای باز و با حضور جمعیت کم و همچنین در زمان محدود برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه دشمن با مکتب ما مشکل دارد، افزود: بصیرت، گفتمان سازی و کمک مومنانه از برنامه هایی است که در این دهه دیده شده است.
 
او همچنین از برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ادبی، فرهنگی و هنری در این ایام دهه بصیرت خبر داد و افزود: کنگره ملی شعر «خاتم سلیمانی» در روز 13 دی ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به صورت مجازی برگزار می شود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان فارس با اشاره به برگزاری نشست های بصیرتی، تصریح کرد : نشست های تخصصی حوزه در برابر فتنه 88، کرسی های آزاد اندیشی با موضوع عوامل و ریشه های فتنه، رزمایش های مختلف کمک مومنانه، آزادی زندانیان غیر عمد تحت عنوان پویش مردمی «عشق به حاج قاسم» و امضای الکترونیکی حمایت از «انتقام سخت» را از برنامه های دیگر نیز خواهیم داشت.
 
فراخوان عمومی در ایام نه دی ماه
 
همچنین او از فراخوان عمومی تحت عوان تجلیل و گرامی داشت بصریت خبر داد و گفت :تمامی عموم می‌توانند با وسیله های نقیله خود در خیابان های اصلی شهر و در ساعت 15 با پرچم هایی با نام نه دی روز بصریت، نه دی روز بیعت این روز را گرامی بدارند و همین کارمجدد در روز 13 دی ماه به مناسبت بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام خواهد گرفت، که در پایان مسیر ها منتهی به گلزار شهدا می شوند. 
 
حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ایرادی ندارد، تاکید کرد: وقتی از بصیرت فاطمی حرف می زنیم باید در تاریخ بازخوانی کنیم تا متوجه شویم چه اتفاقی روی داد که ایشان را به عنوان مدافع از ولایت زمان خود، بشناسند، همه آنانی که این موضوعات را مدیریت کردند می خواستند در برابر مطالبه گری به حق، بانوی اسلام (س)، ایستاد که در تاریخ این مطالبه گری ادامه نیابد و آنان نسبت به بطلان خود بسیار آگاه بودند.
 
حجت الاسلام رضایی گفت: حضرت فاطمه (س)، اولین مدافع ولایت است و از همه حقوق حتی حیات خود گذشتند و با تمام وجود در برابر باطل ایستادند تا حقانیت ولایت علوی را برای همیشه تاریخ به اثبات برسانند.
 
گفتنی است افراد معترض صف خود را از اغتشاش گران جدا کنند و اگر بصیرت باشد انسان می تواند خود را از فتنه جدا کند. 
 
انسان بصیر زمان شناس و جریان شناس است و بر این اساس می تواند تصمیم گیری صحیح را اتخاذ کند که با توجه به شناخت لحظات و با بصیرت بالا می تواند خود را نجات دهد و اگر امروز بحث فتنه و بصیرت مطرح می شود برای اینست که انسان ها از تاریخ عبرت بگیرند.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
522 کلیک ها  یکشنبه, 07 دی 1399 14:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا