ثبت جهانی بیش از 270 محصول فناورانه / تصویب 2 هزار طرح پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبریک هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران گفت :بیش از 2 هزار طرح پژوهشی در سال گذشته به تصویب رسید وحدود 274 محصول فناورانه را ثبت جهانی کردیم .

به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی با بیان اینکه بیش از 2 هزار مقاله در مجلات معتبر چاپ شد افزود :20 مجله علمی پژوهشی نیز داریم.

 او همچنین از کسب رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی در کل دانشگاه های کشور خبر داد و گفت :این دانشگاه جز 50 دانشگاه برتر دنیا است.

لطفی با اشاره به اینکه درمیان دانشگاه های علوم پزشکی کشور جز دانشگاه های برترهستیم ، اضافه کرد :در سال 2019 نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز 10 درصد از مقالات را تهیه، که رتبه سوم را در حوزه تولید علمی مقالات کسب کرد.

او همچنین گفت :این دانشگاه در حوزه فناوری نیز در رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فعالیت های زیادی در بحث فناوری شده اظهار کرد :حدود 274 محصول فناورانه را ثبت جهانی کردیم و 14 قرار داد ارتباط با صنعت را داریم.

همچنین لطفی با اشاره به وجود شرایط کرونا تصریح کرد :حدود 330 طرح پژوهشی را بررسی و داوری کردین که تعدادی از این طرح ها چاپ شده است.

او ادامه داد :در دوران شیوع کرونا 8 وبینار کشوری و 28 وبینار در موضوع کووید 19 برگزار شد.

لطفی در پایان اظهار کرد :محصولاتی مانند کیت های آزمایشی، ماسک های نانو و مواد ضد عفونی کنند که در دوران کرونا مصرف می شد خوشبختانه در شیراز وضعیت خوبی داشت. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
350 کلیک ها  چهارشنبه, 03 دی 1399 12:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا