فارس مستعد اجرای مگاپروژه‌های کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه کشاورزی، این استان را مستعد اجرای مگاپروژه‌ها در بخش کشاورزی قلمداد کرد.

 
محمدجواد عسکری در جلسه هماهنگی جذب سرمایه‌گذاری که به میزبانی انجمن توسعه گردشگری فارس و با حضور استاندار فارس، نمایندگان مجلس در استان فارس، مدیران دستگاه‌های اجرایی و چهره‌های تاثیرگذار مقیم پایتخت در تهران برگزار شد به اهمیت امنیت غذایی، جذب سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی پرداخت.
 
به گزارش راستین آنلاین نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: استان فارس در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری، معدن و انرژی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که علیرغم همه پیگیری‌ها این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها از یک فضای بالقوه به صورت بالفعل در نیامده است. این حوزه‌ها باید بر اساس سرمایه‌گذاری تفکیک شوند تا کار با سهولت انجام گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شه به واسطه بروکراسی اداری، گفت: یکی از مشکلات استان فارس بحث بروکراسی اداری و نبود امنیت برای سرمایه گذاری است. سرمایه‌گذار باید ماه‌ها دوندگی کند تا مجوزی صادر شده و بتواند فضای سرمایه‌گذاری را ایجاد کند. اگر بستر امن سرمایه‌گذاری فراهم نشود، اتفاقی نخواهد افتاد. 
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب‌، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بخش کشاورزی امنیت غذایی مطرح بوده و این موضوع به امنیت ملی گره خورده است، گفت: در استان فارس به دلیل داشتن اقلیم‌های متنوع می‌توانیم فضای مناسبی را در این حوزه ایجاد کنیم. 
 
او خاطرنشان کرد: کیسیون کشاورزی طرحی در قالب امنیت غذایی، متشکل از ۱۵ ماده را به مجلس ارائه داده که تمام ایرادات بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در این حوزه را لحاظ و برای آن‌ها راهکار تعریف کرده است. دولت مکلف شده در دوره کوتاهی آن را عملیاتی و اجرایی کند. 
 
عسکری ادامه داد: استان فارس به دلیل نزدیکی با حوزه خلیج فارس ظرفیت بسیارخوبی برای اجرای مگاپروژه‌های بخش کشاورزی را دارد که در کنار آن بتوانیم بحث صنایع تبدیلی را دنبال کنیم. 
 
به گفته وی، امروز نگاه دنیا به بحث امنیت غذایی است که اگر ما بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم قطعا در حوزه بهداشت و درمان هزینه کمتری خواهیم کرد. 
 
سفر وزیر کشاورزی برزیل به فارس
 
عسکری گفت: وزیر کشاورزی برزیل به اتفاق یک هیئت تجاری از ۲۸تا۳٠ بهمن ماه به فارس سفر می‌کند و با توجه به اینکه کشور برزیل ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد. این سفر می تواند اتفاقات مثبتی به همراه داشته باشد.
 
او گفت: از وزارت خارجه درخواست کردیم که در راستای ماموریت‌های دیپلماسی وزرای کشاوری‌ کشورهای حوزه خلیج فارس را با همراهی سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی به استان دعوت کنند. امیدواریم که استان فارس به عنوان پایلوت در بحث صادرات محصولات کشاورزی بتواند موفق عمل کند. 
 
عسکری افزود: علیرغم اینکه در بودجه ۱۴٠٠ اعتبارات خوبی به بخش کشاورزی اختصاص یافت، بروکراسی بانک‌ها مانع از پیشرفت کار شده است. با وجود جلساتی که با ریاست محترم جمهور و مدیران دستگاه‌ها برگزار شده است، اما بانک‌ها هنوز در جهت یک فضای منفعت‌طلبانه حرکت می‌کنند. 
 
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استان فارس در حوزه تولید محصولات ارگانیک و رعایت دوره کارنس محصولات کشاورزی به عنوان پایلوت قرار دهیم قطعا اتفاقات خوبی خواهد افتاد. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
501 کلیک ها  چهارشنبه, 20 بهمن 1400 17:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا