مصوبات شورای شهر شیراز

مصوبات شورای شهر شیراز
   
مصوبات شورای شهر شیراز |||| ||||

آخرین جلسه علنی شورای شیراز، در هفته‌ای که با دومین سالگرد شهادت سردار دلها و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، همزمانی داشت، در حالی برگزار شد که حضور پیکر شهید تازه تفحص و شناسایی شده، حبیب‌الله حقیقی، فضا را به عطر رشادت و ایثار و مردانگی، معطر کرده بود. 

سی‌ و پنجمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، عصر یکشنبه ۱۲ دی با ۱۳ دستورکار و پس از ادای احترام به پیکر مطهر شهید ۱۷ ساله، حبیب‌الله حقیقی که بعد از ۳۹ سال از زمان شهادتش، شناسایی شده است، آغاز به کار کرد. 

در ادامه این جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، در خصوص جذب سرمایه گذار داخلی، با هدف پیشبرد فعالیت‌های مولد و بهره جویی از ظرفیت‌های درونی را بررسی و مقرر شد که شهرداری ظرف مدت یکماه، پیش نویس تفاهمنامه، مجموعه مدیریت شهری با اتاق‌های بازرگانی، تعاون، اصناف و صمت را آماده کند. 

در این جلسه همچنین چگونگی استفاده از ظرفیت جذب سرمایه گذار خارجی در شیراز با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر، بررسی و در این رابطه شهرداری مکلف شد که پیشنهادات مد نظر در بخش‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، تشکیل میز جذب سرمایه شیراز و بسته‌های قابل ارائه را ظرف مدت دو هفته به شورا  اعلام کند. 

بررسی طرح کمیسیون عمران شورا، در خصوص الزام شهرداری به اقدامات لازم درجلوگیری از وقوع سیل درسال های آتی و انجام امور اجرایی لازم، دیگر دستور کار این جلسه علنی بود که شهرداری طی آن مکلف شد با اخذ دستور استانداری به عنوان مدیر ارشد دولت در استان، اقدامات اجرایی و اجرای طرح آبخیز داری و ساخت بندهای مخزنی را راسا انجام دهد و متعاقباً هزینه اجرا را با جلب نظر کارشناس به عنوان مطالبات از دولت پیگیری نماید و دادستانی به جهت ضرورت اجرا، بر اجرای طرح نظارت داشته باشد. 

همچنین شهرداری مکلف شد پیگیری لازم را از طریق دادستان و سازمان بازرسی استان برای انجام اقدامات قانونی توسط سازمان آب منطقه ای در خصوص آزاد سازی سطح زمین مورد نیاز جهت اجرای بندهای مذکور و تصرفات بستر و حریم رودخانه انجام دهد.  

پیگیری برای شناسایی متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر و اخذ حکم تخریب سازه‌های غیرمجاز از مبادی قانونی دیگر تکلیف شهرداری بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.  مصوبات حمایتی از دو تیم فوتبال فجر و قشقایی   در ادامه این جلسه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص مساعدت به تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز، بررسی و ضمن تصویب دوفوریت آن، شهرداری مکلف شد که ۲۰ میلیارد ریال بلاعوض به این تیم کمک کرده و به ازای کسب هر برد در مسابقات خانگی ۵۰۰ میلیون ریال و به ازای هر برد خارج از خانه ۷۰۰ میلیون ریال به عنوان پاداش به این تیم فوتبال پرداخت کند.

  برپایه این مصوبه اگر تیم فجر شهید سپاسی در پایان نیم فصل، جزو ۶ تیم برتر قرار گرفت مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پاداش و در صورت تداوم این عنوان در پایان فصل، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال پاداش به آن تیم تعلق گیرد.

 براساس طرح دوفوریتی دیگری نیز مقرر شد که شهرداری علاوه بر پرداخت کمک ۱۰ میلیارد ریالی به تیم فوتبال قشقایی، به ازای هر برد داخل خانه ۵۰۰ میلیون و برد خارج از خانه ۷۰۰ میلیون ریال و در صورت حضور در جمع سه تیم نخست در پایان نیم فصل، ۱۵ میلیارد و در صورت تداوم این عنوان در پایان فصل مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، به عنوان پاداش به این تیم فوتبال تعلق گیرد.

  تصویب طرح ایجاد بوستان ویژه توانخواهان  برپایه این گزارش، طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص طرح ایجاد بوستان ویژه توانخواهان، نیز از دیگر دستورات جلسه علنی عصر یکشنبه ۱۲ دیماه شورای شیراز بود که در نهایت با تصویب ۲ فوریت آن، شهرداری مکلف شد ظرف مدت ۶ ماه، یکی از بوستانهای شیراز را برای استفاده همه معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی در همه گروه‌های سنی، پیشنهاد داده و اعتبار مورد نیاز آن را برای استانداردسازی مطابق معیارهای جهانی برای قرار گیری در بودجه ۱۴۰۱، محاسبه و اعلام کند. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
562 کلیک ها  دوشنبه, 13 دی 1400 14:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا