• مسئول ائتلاف ایران ما ۱۴۰۰:

نباید اقدامات سلیقه ای باعث رد صلاحیت ها شود

نباید اقدامات سلیقه ای باعث رد صلاحیت ها شود
   
نباید اقدامات سلیقه ای باعث رد صلاحیت ها شود |||| ||||

مسئول ائتلاف ایران ما 1400 در واکنش به روند رد صلاحیت هایی که در ششمین دوره انتخابات شورای کلان شهر شیراز گفت : روند بررسی رد صلاحیت ها در هیئت اجرایی عادلانه نیست و سلیقه ای عمل شده است.

به گزارش راستین آنلاین غلام مهدی حقدل با بیان اینکه تا کنون هیچ ابلاغ رسمی و کتبی مبنی بر رد یا تایید او نشده است افزود: طبق منابع موثق اعلام کرده اند که براساس دو مورد رد صلاحیت شده ام و نسبت به این امر انتقاد دارم.
وی ادامه داد از این موارد یکی اینکه در شورای چهارم ۲۰۰میلیون تومان به فرمانداری شیراز جهت برگزاری انتخابات ان سال کمک کردیم و دیگری دیوان محاسبات قصد داشت درامد و هزینه شهرداری را در بخش درآمد غیردولتی ورود و بررسی کند که شورا بر اساس نظر شورای نگهبان و ریاست مجلس ورود دیوان در این مسئله را قانونی ندانست.
 
وی با تاکیدبر اینکه من به عنوان رئیس شورا باید مصوبه را ابلاغ میکردم و به وظیفه قانونی خود عمل کردم ادامه داد:نقش اینجانب در این دو مصوبه یک به بیست و یک نفر بوده و افراد دیگر نیز این مصوبه را تایید کردند و همه به یک اندازه مسئولیت دارند.حقدل با بیان اینکه مسئولیت و تصمیمات رئیس شورا جمعی و با مدیر کل ها که فردی است  متفاوت است  افزود: من مصوبه را به دیگر اعضا ابلاغ میکردم  و نمیتوانستم فردی تصمیمی بگیرم و اکنون طبق خبرها از شورای چهارم چندین نفر نامزد تایید شده اند چطور فقط من مورد اتهام قرار گرفتم؟!
حقدل گفت: در انتخابات شورای پنجم بنده نامزد و تایید و بعد از ان بازنشسته شدم حال سوال اینجاست چه اتفاقی در این چندین سال بازنشستگی بوده که نبش قبر میکنند و مطلبی که در صلاحیت شورای پنجم قابل استناد نبوده اکنون مهم شده!!
وی همچنین در خصوص اعتراض به مصوبه شوراها توسط دستگاه ها و متولیان نظارتی تصریح کرد:برای اعتراض به مصوبه های شورا عوامل نظارتی میتوانند از طریق فرمانداری نسبت به لغو ان اقدام کنند که برای مواردی که بنده را رد کردند ان زمان هیچ اعتراضی از جانب دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نشد در صورتی که اگر غیرقانونی بود چرا همان زمان جلوی مصوبه گرفته نشد پس مصوبه کاملا قانونی بوده است.
 
حقدل بابیان اینکه رد صلاحیت خود بهانه ای بیش نیست گفت:با رد صلاحیت ها اقبال افراد به انتخابات کم خواهد شد.
 
رئیس اسبق شورای شهر شیراز در خصوص عملکرد هیات اجرایی برای برخی افراد رد صلاحیت شده گفت: هیات اجرایی به برخی افراد رد صلاحیت شدنشان را اعلام کردند که پس از شنیدن دفاعیات و دلایل انان تایید شدند حال این سوال مطرح است که چرا فرصت برای افرادی همچون من برای دفاع فراهم نشد و رد صلاحیت کاملا یک طرفه بوده است.وی به حدیثی استناد کرد و افزود:بر اساس اموزه های دینی آبروی مردم از جان انان مهم تر است چطور به راحتی با ابروی افرادی چون من بازی کردند.
 
حقدل ائتلاف ایران ما 1400 را قوی ترین تشکیلات انقلابی برای انتخابات پیش رو دانست و افزود: تا کنون چندین نفر از اعضای این ائتلاف بر اساس اظهارات شفاهی رد شده اند و ما نباید نسبت به این امر بی تفاوت باشیم چرا که ابزار نارضایتی و مخالفت فراهم می اید.
 
مسئول ائتلاف ایران ما 1400 افزود: از تشکیلات ما فردی رد شده است که از نوجوانی در دفاع مقدس بوده و جانباز شده همسر وی فرزند شهید است و من از ایام قدیم وی را به بزرگی و دیانت می شناسم که متاسفانه رد صلاحیتش را عدم التزام عملی به اسلام و... اعلام کردند که این اصلا پذیرفته نیست چرا که این فرد ۲ماه پیش برای مسئولیتی از مراجع مسئول تاییدیه گرفت حالا چطور رد شده این اتهامات واقعا برای ما بسیجیان سنگین است و نباید نیروهای انقلابی را از دست بدهیم.
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور پرشور مردم در انتخابات افزود:رهبری میفرمایند مصیبت روزی است که مردم به صندوق های رای پشت کنند و در حال حاضر مسئولان نگران مشارکت پایین در انتخابات هستند و در این راستا نباید اقدامات سلیقه ای باعث رد صلاحیت افراد و پایین امدن میزان مشارکت شود.
 
حقدل اظهار داشت:بنده تمام زندگی کاری خود را پاک و بدون شائبه ای فعالیت داشتم اکنون این تهمت ها اراده من را سست نخواهد کرد و همیشه سرباز نظام بوده و هستم و از ارمان های امام خمینی انقلاب رهبری و سپاه و بسیج دست بر نخواهم داشت و همواره در این مسیر حرکت میکنم.
 
وی تایید و رد صلاحیت در هیات اجرایی را سنگین و سخت دانست و گفت: اگر در این مسیر دقت کافی نکنند با ابروی مسلمانی بازی شده چرا که ابرو سرمایه فرد هست و از جان مهم تر می باشد.
 
وی افزود:همین گروه های سیاسی هستند که تنور انتخابات را گرم نگه میدارند که با رد صلاحیت ها منافقین و افراد مخالف نظام خوشحال میشوند نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد.
 
حقدل در پایان  سلیقه‌ای خواندن رفتار هیات‌های اجرایی درباره بررسی صلاحیت‌ها را آسیب‌زننده به اصل انتخابات دانست.
انتهای پیام /  راستین آنلاین
2743 کلیک ها  یکشنبه, 29 فروردين 1400 13:06
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا