نگاه‌ مسئولان به ورزش در حد منچ و مارپله نباشد

مشکل کم تحرکی در ورزش و‌حمایت همه جانبه از ورزشکاران در هر رشته و رسته ای چه زمانی حل خواهد شد؟

اگر به دنبال توسعه جامعه هستیم باید جامعه پویا و سالمی داشته باشیم و همه باید تلاش کنیم تا کانون خانواده گرمتر و امید به زندگی و آستانه تحمل در جامعه بیشتر شود.این امر میسر نمی شود مگربرنامه شاخصی که در استان و کشور بر زمین مانده است را با همکاری ادارات و سازمان ها بویژه  وزارت ورزش وجوانان و مجموعه شرکت عمران و اداره ورزش و جوانان احیا کنیم.
ارزان ترین و پایدارترین بخش  سلامت اجتماعی در جامعه ورزش است .
فضای ورزشی باید شاهد یکپارچگی و هم افزایی بین سیاستگزاران ورزش و ورزشکاران باشد ،اگر بتوان 27صدم از اعتبارات را به امر ورزش که پایه سلامت جسمی و روانی در جامعه  است را جذب کرد کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.
طبق فرمایشات رهبر انقلاب  «آن خانم جوانی که با چادر می رود روی سکوی قهرمانی، نشان می دهد که در مقابل هجمه‌های قابل رؤیت و غیر قابل رؤیت که به این‌چنین کاری در دنیا از سوی مراکز ضدّ فرهنگ و ضدّ دین و ضدّ عصمت و پاکیزگی صورت می گیرد، مقاوم است. »اما نگاه و حمایت مسئولین به این قهرمانان ورزشی نگاهی از سر صیانت عزت و حرمت نفس انان و تشویش هر چه بیشترشان در آینده  است؟
باید گفت ورزش قهرمانی، مظهر تمایلات و استعدادها و تشخّص و هویت یک ملت است .
به نظر می رسد مسئولین ما باید بهتر و بیشتربه ورزشکاران نگاه کنند. منظور از بهتر نگاه کردن داشتن نگاهی  ویژه به ورزشکاران و قهرمانان ملی است. مسئولین باید در محل تمرین و اردوی ورزشکاران حضور فیزکی داشته باشند و از نزدیک کمبودها و مشکلات روحی و روانی و مالی آن ها را لمس کنند تا بتوانند راهبردهای کارآمدتری را در جهت رفع موانع و مشکلات توسعه ورزش کشور اتخاذ کنند که با احقاق این مهم حمایت مسئولین از ورزش و ورزشکاران ملموس تر خواهد بود. مسئول خوب کسی است که بتواند ورزشکارانش را بشناسد و نگاه ویژه ای به آن ها داشته باشد.
انتهای پیام /  دکتر سیده فاطمه مرادی /حقوقدان،مولف،مدرس دانشگاه
1124 کلیک ها  یکشنبه, 09 آبان 1400 13:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا