شاهین بزرگ فوتبال ایران پرکشید

شاهین بزرگ فوتبال ایران پرکشید
 
شاهین بزرگ فوتبال ایران پرکشید
||||
حمیدجاسمیان پیشکسوت بزرگ فوتبال ایران در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

جاسمیان متولد سوم شهریور ۱۳۱۵ آبادان از همان کودکی و نوجوانی استعداد خارق العاده خودرا در ورزش نشان داد.
 او یک استعداد ناب ورزشی بود . جاسمیان علاوه بر رشته های فوتبال و دوومیدانی در رشته های والیبال و و بسکتبال و پینگ پنگ تبحر و تسلط خاصی داشت .حمید جاسمیان با حمایت همه جانبه  برادرش زنده یاد مجید جاسمیان فوتبال را با شاهین آبادان آغاز کردو همچون شاهینی بلند پرواز در فوتبال آبادان و خوزستان و تهران و تیم ملی به پرواز درآمد و خوش درخشید . او در دوران اوج فوتبالش به تیم ملی دوومیدانی نیز دعوت شد .
 کاپیتان جاسمیان بازوبند سرگروهی را در تیمهای شاهین آبادان و منتخب خوزستان و شاهین تهران و پرسپولیس و پیکان تهران بر بازو داشت.انگار که کاپیتان مادرزاد بود.کاپیتانی که در همه لحظات  بازی یاری دهنده و اداره کننده هم تیمی های خود بود.

IMG 20210426 WA0148
آبادانیهای قدیمی نام جاسمیان را همیشه  با شوق و افتخار در کنار نامهای بزرگی همچون آبادان و شاهین و دهداری و برمکی و شاعری  و فخروییان  و... در شعارهای ورزشی برزبان می آوردند . "شاعری دروازه بانه  "بک" او جاسمیانه" .
 این یکی از شعارها وصداهای جادویی است که گران شاپوری در گوش و حافظه زمان ثبت کرده است . این اسطوره کم نظیر ورزشی یکی از خاطره سازترین و بادوام‌ترین فوتبالیستهای آبادانی بود که چندین نسل بااو خاطره داشتند واز  دیدنش شوق می کردند. یکی برود و ترانه های بانو مرضیه آن آوازه خوان خوش صدا را درگوش زمان زمزمه کند تا همخوانی اسطوره را از ورای آن لحظه های دل انگیز بشنود." برسرکوی تو من ، به نیازآیم . دلداده ی رهگذرم . از خود نبود خبرم. ای فتنه گرم . میسوزم شبها بر ، شمع رخ تو ، با سوز نهان ، میسازم با این آتش دل خود ، با خواهش جان و ... آه و دریغ و درد که  حمید خان جاسمیان آن انسان مهربان و پراحساس  هم از میان ما رفت تا شقاوت مرگهای کرونایی بیش از پیش ما را به اندیشه وادارد و از یاد انسان وحس انسانی دور نشویم و  غفلت نکنیم .
 درگذشت  اسطوره بزرگ مکتب شاهین و چهره نامدار فوتبال ایران را باید به جامعه ورزش ایران ،  آبادانیهای قدرشناس و به خانواده ارجمند جاسمیان تسلیت گفت. روحش شاد و خدایش بیامرزاد .

انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی
598 کلیک ها  دوشنبه, 06 ارديبهشت 1400 21:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا