کنگره جهانی محمد (ص) در روز های پایانی خود قرار میگیرد

آیین پایانی کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» با افتتاح نمایشگاه آثار هنری برگزیده از ۷ اسفند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز آغاز می‌شود. برگزاری شب شعر مجازی شعرای برگزیده و مراسم اختتامیه نیز طی روزهای ۸ و ۹ اسفندماه در این کلان‌شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»، آیین اختتامیهبه گزارش ایکنا از فارس، در یک سال گذشته، ۷ رویداد بزرگ شعرخوانی با حضور شعرای مطرح کشوری و جهانی از سوی کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» برگزار شد و به نشرفراخوان کنگره در سطح جهان کمک قابل توجهی کرده است. در این رویدادها نزدیک به ۱۰۰ شاعر، سروده‌های خود را خوانش کردند که فیلم این رویدادها در سایت کنگره به نشانی www.wcam.ir برای تماشای همگان، بارگزاری شده است.
 
آیین فرجامین کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» با افتتاح نمایشگاه آثار هنری برگزیده از ۷ اسفند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز آغاز می‌شود و با پخش فیلم‌های راه‌یافته در سینما فرهنگ و شب شعر مجازی شعرای برگزیده عربی و انگلیسی زبان، از صفحه اینستاگرام کنگره در روز ۷ اسفند ماه و ۸ اسفند شب شعر شعرای برگزیده زبان فارسی در حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) ادامه خواهد یافت. آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان نیز بامداد ۹ اسفند در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.
 
حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» و غلامرضا کافی دبیر علمی بخش ادبی این کنگره امروز، ۲۰ بهمن در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان شاهچراغ(ع) به برنامه‌‍ریزی برای برگزاری بخشی از رویدادهای پایانی نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) پرداختند.
 
تقوایی، دبیرکل کنگره در این دیدار گفت: دومین شب شعر «هور حرا»، به روال سال گذشته و در راستای بزرگداشت بعثت پیامبر اکرم (ص) و همزمان با آیین فرجامین کنگره جهانی محمد(ص)، در آستان حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
 
وی با یادآوری اینکه این رویداد در شامگاه هشتم اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد، افزود: شعرای برگزیده و شایسته تقدیر این کنگره در بخش شعر فارسی سروده‌های خود را به صورت حضوری خواهند خواند. همچنین شب شعر شعرای برگزیده عربی و انگلیسی نیز بر بستر مجازی و صفحه اینستاگرام کنگره شامگاه هفتم اسفند خواهد بود.
 
غلامرضا کافی، دبیر علمی کنگره نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ادبای بیش از ۳۰ کشور جهان، ۱۶۴۴ شعر و ۷۵۸ داستان کوتاه را به دبیرخانه این کنگره فرستاده‌اند، ادامه داد: برگزیدگان و آثار شایسته تقدیر بخش ادبی کنگره از کشورهای ایران، هند، صربستان، عراق، مغرب، کنیا، مصر، الجزایر و لبنان هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
368 کلیک ها  چهارشنبه, 20 بهمن 1400 19:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا