توسعه صنایع استان؛ محور اصلی دیدار استاندار فارس با وزیر صمت

توسعه صنایع استان؛ محور اصلی دیدار استاندار فارس با وزیر صمت
   
توسعه صنایع استان؛ محور اصلی دیدار استاندار فارس با وزیر صمت |||| ||||

 استاندار فارس در دیدار با دکتر علی آبادی خواستار مشارکت ایمیدرو در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شمال فارس شد.

 به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری فارس :  محمدهادی ایمانیه شامگاه دوشنبه در سفر به تهران با دکتر عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و توسعه صنایع استان را پیگیری کرد.
دکتر ایمانیه در این دیدار خواستار مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران؛ ایمیدرو در پروژه احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به شمال استان فارس شد و افزود: علاوه بر مشارکت ایمیدرو، خواستار حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبنی بر مشارکت صنایع مستقر در مسیر انتقال آب از خلیج فارس به استان هستیم؛ تحقق این طرح بزرگ منجر به تسریع در تکمیل عملیات اجرایی این پروژه و توسعه صنعت استان خواهد شد.
استاندار فارس یکی از مهمترین زمینه های توسعه صنعت استان را، تامین زیرساخت‌های صنایع عنوان کرد و گفت: تامین آب و برق مورد نیاز صنایع، اصلی ترین مسئله در تامین زیرساخت های مورد نیاز است که سعی خواهیم کرد از طریق خط انتقال آب از خلیج فارس و استفاده از پساب شهرهای بزرگ، موضوع آب صنایع را حل کنیم.
خط دوم آلومینیوم لامرد و جاده خرم‌بید به اسپندآباد محور دیگر مذاکرات استاندار فارس با وزیر صمت بود. وی افزود: با احداث جاده خرم بید به اسپندآباد، راه استان فارس به استان یزد و خراسان رضوی کوتاه تر خواهد شد و تردد شهروندان در این خطوط با سهولت بیشتری انجام می گیرد.
دستور کار دیگر نشست دکتر ایمانیه با دکتر علی آبادی به موضوع تخصیص گاز به صنایع مستقر در شهرستان های نی ریز، بختگان و شهرستان های شمالی استان اختصاص داشت.
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه ۹۰ درصد معادن خاک نسوز کشور در فارس وجود دارد، خواستار خروج صنایع سرامیک سازی استان از سهمیه بندی مربوطه شد و اظهار داشت: لازم است با معادن و شرایط طبیعی موجود، استان فارس خواستگاه و پایگاه اصلی صنعت سرامیک سازی کشور قرار گیرد و راه‌ های توسعه این صنایع در استان هموار شود.
استاندار فارس در ادامه سفر به پایتخت، در دیدار و گفتگو با مسئولین یکی از شرکت های زیرمجموعه مپنا، تهیه خطوط ریلی آنتنی از خطوط اصلی راه آهن استان به سمت صنایع و پتروشیمی های استان را بررسی کرد و بیان داشت: اکثر صنایع از جمله پتروشیمی ها، کارخانه های فولاد و سیمان موجود در فارس، نیازمند استفاده از شبکه حمل و نقل هستند؛ با ایجاد خطوط ریلی آنتنی و استفاده از شبکه ریلی استان در حمل و نقل این صنایع تسهیل خواهد شد.
دکتر ایمانیه از اعلام آمادگی این شرکت برای تهیه ریل های مترو شیراز نیز خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه مذاکرات ابتدایی در این جلسه به صورت تلفنی با شهردار شیراز انجام شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد توافق نهایی در این موضوع باشیم.
دکتر ایمانیه در پایان سفر به تهران موضوع توسعه صنایع فولاد و طرح های آماده بهره‌برداری در سفر دوم هیات دولت به استان فارس را مورد بررسی قرار داد و افزود: پروژه های صنعتی قابل افتتاح در سفر دوم هیات دولت به استان فارس قابل توجه است؛ با افتتاح این صنایع شاهد ایجاد اشتغال و رونق تولید در فارس خواهیم بود.
انتهای پیام /  108
266 کلیک ها  سه شنبه, 06 تیر 1402 09:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا