دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تصفیه‌خانه‌های فارس

  استاندار فارس با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای احداث و گسترش تصفیه‌خانه کافی نیست، از بخش خصوصی برای ورود و سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها دعوت کرد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :دکتر محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۲۸ خرداد در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز، گفت: ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب شماره ۱ و ۲ شیراز و تصفیه‌خانه شماره یک شهر صدرا حدوداً ۶۵ میلیون مترمکعب در سال است و قابلیت افزایش تا ۱۸۰ میلیون متر مکعب را نیز دارد.

استاندار فارس اعتبارات دولتی برای احداث و گسترش تصفیه‌خانه‌ها را محدود دانست و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود و سرمایه‌گذاری در این طرح ها دعوت و اضافه کرد: پساب این تصفیه‌خانه‌ها برای صنعت و فضای سبز به ویژه فضای سبز غیر مثمر و جنگل‌کاری برای صنایع چوب قابل استفاده است.

وی درختکاری و جنگلکاری را یکی از صنایع جدید و مورد استفاده در دنیا عنوان و خاطرنشان کرد: درختکاری و جنگل‌کاری علاوه بر این که به طراوت شهر کمک می‌کند، از پساب استفاده می‌کند و از نظر اقتصادی نز می‌تواند در صنعت چوب و کاغذسازی مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانیه از همکاری آبفای شیراز و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای سنجش پساب تصفیه خانه‌ها از طریق روش های علمی به منظور استفاده برای درختان مثمر و غیرمثمر خبر داد و اضافه کرد: شهرداری شیراز بنا دارد تصفیه‌خانه‌های لوکال و موضعی را در برخی نقاط شهر احداث کند.

استاندار فارس افزود: برای احداث فاز دو تصفیه خانه شماره ۲ شیراز پیمانکار انتخاب شده است و امیدواریم همزمان با سفر دوم هیئت دولت به فارس، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی، شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز را در اولویت استفاده از پساب فاضلاب دانست و گفت: با توجه به اینکه قسمتی از آب شرب شیراز، از سد درودزن تامین می‌شود و با افتتاح خط دوم انتقال آب از این سد، بهره‌برداری از چاه‌های آب شرب کاهش خواهد یافت و با توجه به اینکه از نظر علمی و بررسی‌های انجام شده تا سقف آنچه آب از سد درودزن از شهر شیراز تامین می‌شود، خروج پساب از شیراز به شهرهای مجاور خطر فرونشست را کمتر می‌کند؛ البته رعایت سقف مقرر شرط خروج این پساب‌ها خواهد بود.

استاندار فارس به همجواری تصفیه خانه شماره ۲ شیراز با شهرک صنعتی این شهر اشاره و اضافه کرد: یکی از روش‌های توسعه شهرک‌های صنعتی مسائل زیرساختی است و از مسائل مهم آن می توان به تامین برق و آب اشاره کرد.

ایمانیه ادامه داد: در خصوص آب با استفاده از پساب، مشکل توسعه این شهرک‌ها حل خواهد شد و برای تامین برق هم با سرمایه گذاری مشترک شهرک‌های صنعتی استان مناطق ویژه خصوصاً منطقه ویژه اقتصادی شیراز و وزارت نیرو نسبت به احداث نیروگاه‌های تا ظرفیت حداقل هزار مگاوات اقدام خواهد شد تا مسئله تامین برق مانعی برای توسعه صنایع نشود.

انتهای پیام /  108
150 کلیک ها  دوشنبه, 29 خرداد 1402 09:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا