بهره برداری از ۴۴ طرح عمران روستایی در فارس

  مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: همزمان با ایام دهه فجر، ۴۴ طرح عمران روستایی که با صرف بیش از هزار میلیارد ریال اجرا شده است، در فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

راستین آنلاین :عطاءالله زمانی دوشنبه ۱۷ بهمن، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: طرح‌های آماده بهره‌برداری در ایام دهه فجر امسال شامل طرح‌های توسعه و بهسازی معابر روستایی، عملیات زیرسازی و آسفالت، احداث ابنیه روستایی و ترمیم لایه و زیراساس است.

وی با بیان اینکه عمده این طرح‌ها مربوط به شهرستان‌های لارستان، لامرد، خرمبید، پاسارگاد، داراب، زرین دشت، بیضا، استهبان، سرچهان، کازرون، نی ریز، خرامه، خنج، سپیدان، گراش، رستم، بوانات، خفر، فیروزآباد، جهرم، ارسنجان، بوانات است، گفت: عملیات اجرایی برخی از این طرح‌ها سال گذشته و امسال آغاز و در مناطق روستایی موجب ایجاد بیش از ۳۶۰ مورد اشتغال مستقیم و تسهیل در تردد روستاییان و بهبود کیفیت زندگی در این مناطق شده است.

بازسازی و بهسازی ۷۰۰۰ سرپناه ایمن برای روستاییان فارس

زمانی با بیان اینکه بهسازی و بازسازی واحد های مسکونی آسیب دیده از سیل، زلزله و بلایای طبیعی یکی از کارکردهای بنیاد مسکن در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستایی است، گفت: طرح بازسازی و بهسازی ۶ هزار و ۹۹۹ واحد مسکونی در مناطق روستایی فارس با بهره گیری از ۸ هزار و ۶۷۸ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال خودیاری و آورده مالکان و تسهیلات انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: نیمی از این ارقام به مبلغ ۴۳۳۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در قالب خودیاری و آورده متقاضیان و همین مقدار در قالب تسهیلات اعطایی کم بهره بنیاد مسکن برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل و سایر حوادث پیش بینی نشده طی سال گذشته و امسال هزینه شده است.

زمانی ادامه داد: شاخص‌های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در استان فارس فراتر از متوسط کشوری، در حال حرکت و پیشرفت بوده و تاکنون برای 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه و در 1۲۸۴ روستا این طرح‌ها اجرا شده است که ۵۴.۹۲ درصد کل روستاهای واجد شرایط را شامل می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، از دیگر شاخص هایی که توسعه روستایی که موجب تمایز فارس نسبت به دیگر استان‌ها می‌شود را اعطای اسناد مالکیت روستایی، ذکر و اضافه کرد: تاکنون ۲۹۴ هزار و ۱۷۶ جلد سند روستایی در استان فارس صادر شده و ۷۲.۴۴ درصد از خانوارهای روستایی را شامل شده است.

زمانی اضافه کرد: شاخص صدور اسناد مالکیت در شهرهای استان فارس نیز فراتر از متوسط کشوری است بطوریکه از ابتدا تاکنون ۴۰ هزار و ۷۵۸ جلد سند شهری در استان فارس صادر شده که ۲۲.۷۳درصد از خانوار شهری از مزایای آن بهره مند شده‌اند. واگذاری اراضی به متقاضیان روستایی و زوج های جوان در استان فارس نیز از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن است که می توان به آن اشاره کرد؛ تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۰۹ قطعه زمین در مناطق روستایی این استان واگذار شده که ۲۷.۳۶درصد خانوارهای روستایی از آن بهره مند شده اند.

وی افزود: از دیگر عملکردهای قابل اشاره در بنیاد مسکن استان فارس، مقاوم سازی و نوسازی بافت های فرسوده در این مناطق است؛ تاکنون تعداد ۲۵۳هزار و ۴۷۴ واحد مسکن روستایی معادل ۶۷.۴ واحدها در مناطق روستایی فارس تسهیلات مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی را دریافت کرده و به این کار مبادرت ورزیده اند، هر چند این شاخص توسعه روستایی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد اما راهی که بنیاد مسکن در این عرصه پیموده قابل ستایش است و به افقی روشن منتهی خواهد شد؛ قطعا با افزایش استقبال روستاییان از وام‌های بهسازی و نوسازی مسکن روستایی امید می رود در سال‌های آینده شاخص های مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی رشدی دوچندان داشته باشد.

انتهای پیام /  108
219 کلیک ها  سه شنبه, 18 بهمن 1401 09:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا