طراحی بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکن ملی در شهرهای جنوبی فارس

  مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۹ واحد مسکن نهضت ملی مسکن تا کنون در شهرهای جنوب استان طراحی شده، گفت: برای یک هزار و ۲۵۳ واحد نیز با مشارکت شهرداری‌ها پروانه ساختمانی صادر شده است.

به گزارش راستین آنلاین عطاء الله زمانی سه‌شنبه ۲۹ شهریور در نشستی با فرماندار ویژه لارستان از تامین قیر برای آسفالت و توسعه ۵۰ هزار متر مربع از معابر روستایی دراین شهرستان خبر داد و بیان کرد: توسعه روستایی و محرومیت زدایی بی وقفه و توقف در مناطق روستایی فارس تداوم دارد.

او همچنین از پیگیری و پرداخت وام‌های بلاعوض مرحله دوم و وام‌های احداثی و تعمیری آسیب دیده از سیل دی ماه ۱۴۰۰ با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: سهمیه مناسب وام حوادث جدید نیز بلافاصله بعد از تصویب و ابلاغ اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس از تامین قیر مصرفی آسفالت انجام شده و مصوب ابلاغی در همه پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها یا پروژه‌هایی که توسط پیمانکاران بنیاد از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی یا ملی انجام شده به عنوان یکی از طرح‌های مهم توسعه روستایی خبر داد و گفت: بالغ بر ۵۰  متر مربع از معابر روستایی از این محل توسعه خواهد یافت.

زمانی، همکاری و پیگیری برای اخذ کد پروژه‌های جدید باتوجه به نیاز مبرم شهرستان لارستان را یکی از اولویت‌های پیش روی بنیاد مسکن دانست و گفت: با اتخاذ کد پروژه برای روستاهای این شهرستان تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی تسهیل می‌شود.

او پیگیری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان لارستان و جنوب فارس را نیز از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن دانست و گفت: طرح نهضت ملی مسکن در ۲۶ شهر جنوب فارس در حال اجرا است ، ۳۴ هزار و ۸۸۷ متقاضی در این شهرها نام نویسی کرده اند و به یک هزار و ۴۱۴ تقاضا، پروژه مسکن ملی اختصاص یافته است و مابقی تقاضاها در حال بررسی است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد/ آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جنوبی فارس ۲۰۱۶ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال تامین شده است.برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جنوبی فارس برای  ۶ هزار و ۶۶ واحد زمین مناسب تامین شده و برای سایر واحد های متقاضی نیز تلاش می‌شود که زمین مناسب تامین شود.

زمانی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۹ واحد مسکن نهضت ملی مسکن تا کنون در شهرهای جنوب فارس طراحی شده است افزود:  یک هزار و ۲۵۳ واحد نیز با مشارکت شهرداری‌ها پروانه ساختمانی صادر شده و ۵۰۹ متقاضی نیز برای دریافت تسهیلات با بانکهای عامل عقد قرار داد کرده‌اند.

داریوش دهقان، فرماندار ویژه هشرستان لارستان نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن خواستار شتاب بخشی در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و توسعه معابر ، اجرای طرح‌های هادی روستایی و بازنگری در طرح‌های برخی روستاها و همچنین شتاب در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
614 کلیک ها  سه شنبه, 29 شهریور 1401 16:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا