مجتمع آبرسانی به روستاهای کوهمره شیراز به بهره‌برداری رسید

مجتمع آبرسانی به روستاهای کوهمره شیراز به بهره‌برداری رسید
   
مجتمع آبرسانی به روستاهای کوهمره شیراز به بهره‌برداری رسید |||| ||||

 به مناسبت هفته دولت، مراسم بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی به روستاهای دهستان کوهمره سرخی با حضور استاندار فارس برگزار شد.


به گزارش راستین آنلاینمدیر عامل شرکت آبفا شیراز در این مراسم گفت: ۵ روستای مجموعه فتح آباد با حفر یک حلقه چاه، ۱۷ کیلومتر خط انتقال و نصب ۵ کیلومتر به آب شرب و بهداشتی دسترسی پیدا کردند.

 

بهروزی گفت: با اجرای این طرح به پانصد و ۸۰ خانوار آب سالم رسیده است.

 

او گفت: به مجموعه سبوک هم در حال آبرسانی می‌شود و تلاش میکنیم با تامین اعتبار به همه روستا‌های شیراز آبرسانی شود.ت.

 

محمدهادی ایمانیه؛ استاندار فارس ‌پنج‌شنبه سوم شهریور در این مراسم با بیان اینکه، منطق ایجاب می‌کند برای توسعه ابتدا به روستا توجه شود چون در غیر این صورت هم‌ روستا ضرر می‌کند و هم شهر، گفت: در فارس هزار روستای دچار بحران و تنش آبی داریم که خشکسالی‌ها مزید بر علت شد و روستاها با تانکر و آب شیرین کن‌های کوچک تامین آب می‌شدند.


محمدهادی ایمانیه با اشاره به راه‌اندازه قرارگاه امام مجتبی برای اجرای نهضت آبرسانی به روستاها بیان کرد: امید است که با همت بسیج سازندگی و همکاری آبفا آبرسانی به روستاها سرعت بگیرد و در استان فارس به جای ۳۰ ماه یک ساله تمام می‌شود.
او با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده اعتبارات ویژه آبفای شیراز نیز واریز می‌شود، افزود: با این اعتبارات و اختیارات مشکلات روستاهای شهرستان شیراز نیز سریع‌تر برطرف می‌شود و با تلاش دولت سیزدهم و مسئولان استان ۳۳۰ روستا تمام و ۳۳۰ روستای دوم وارد قرارداد می‌شود.‌
استاندار فارس با اشاره به کمبود ۱۵ هزارمگاواتی برق در کشور عنوان کرد: تلاش شد که در استان فارس این کمبود مشکل ایجاد نکند و با تدبیر انجام شده کمترین خاموشی حتی در صنایع داشتیم در خانگی نیز اصلا نداشتیم.
ایمانیه با اشاره به مشکلات مطرح شده در این دهستان به ویژه گنبد نمکی تصریح کرد: اقدامات لازم برای جابه‌جایی گنبد نمکی قبل از ۱۵ شهریور شروع شود تا به سرعت به نتیجه برسد چراکه خشک شدن باغات فاجعه است و به دنبالش مسائل اجتماعی و مهاجرت خواهد بود.
او درباره معضل باغ شهری‌ها در این منطقه نیز افزود: فرمانداری شیراز به شکل جدی وارد این موضوع شده و با تخلفات برخورد خواهد شد و برای آنانکه مجوز قانونی دارند باید چاره‌اندیشی شود.
ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس نیز در این مراسم با تاکید بر استمرار حضور مسئولان در میان مردم بیش از گذشته گفت: ۸ ماه پیش در این منطقه حضور داشتیم و شوری آب و مشکلات آب منتهی به این شد که با یک اقدام انقلابی نیاز جدی مردم هدفگذاری و امروز به بهره‌برداری رسید.
او با بیان اینکه روحیه خدمتگزاری در دولت سیزدهم کاملا دیده می‌شود، افزود: مدیران استانی برای کوهمره باید تلاش جدی‌تری داشته باشند؛ مشکل مسکن به دلیل بافت کوهستانی و تنگناهایی که محیط زیست و منابع طبیعی برای مردم ایجاد کردند مشکل اصلی است و طرح‌های هادی روستایی این منطقه نیز قابل اصلاح نیست.
عزیزی با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل آن پوشش جنگلی منطقه است تا جلو مهاجرت گرفته شود، عنوان کرد: امید است تدبیری اندیشیده شود تا خواست جوانان منطقه که مسکن است حل شود و سایر دستگاه‌ها نیز با بنیاد مسکن همکاری کنند.
نماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به وجود گنبد نمکی در چشمه رمقان و سرریز آن در رودخانه جره افزود: این موضوع ۱۲ سال مردم این منطقه را به شدت آزار داده است و علت کوتاهی این ۱۲ سال باید مشخص شود. آب منطقه‌ای در این سال‌ها کوتاهی کرده و سبب شده که حداقل ۷۰۰ هکتار از باغات منطقه خشک شود و بخش اعظمی از مردم مجبور به مهاجرت شدند.
عزیزی با بیان اینکه قرار بوده آب از گنبد جدا و رهاسازی شود و نمک‌زدایی آن انجام بگیرد تصریح کرد: جداسازی گنبد از رودخانه و شبکه‌گذاری یک امر حیاتی است و قرار بر این است که تا ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی برای جداسازی گنبد شروع شود و منابعی برای این کار در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس با هشدار از اینکه اگر این کار با سرعت آغاز نشود در سال آینده روستائیان با مشکل جدی روبه‌رو هستند، اظهارداشت: گنبد هر میزان فعال شود کارها را بی‌نتیجه می‌کند اگر این گنبد برطرف نشود ساخت سد نرگسی نیز بی‌فایده خواهد بود.
او با اشاره به دیگر مشکلات این منطقه که راه و گاز بود گفت: گازرسانی این منطقه هنوز کامل نشده است و اگر گازرسانی کامل شود جلو نابودی جنگل گرفته می‌شود.
گفتنی است، با بهره‌برداری از این پروژه ۵ روستا و ۵۸۰ خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند که این پروژه شامل یک حلقه چاه با ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه، ۵ باب مخزن با ظرفیت ۳۷۰ مترمکعب و خط انتقال ۱۶ کیلومتر است هزینه اجرایی ۳۱ میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات عمرانی، ملی و استانی تامین شده است‌

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
258 کلیک ها  پنج شنبه, 03 شهریور 1401 20:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا