متقاضیان نوسازی بافت‌ فرسوده وام ارزان می‌گیرند

متقاضیان نوسازی بافت‌ فرسوده وام ارزان می‌گیرند
   
متقاضیان نوسازی بافت‌ فرسوده وام ارزان می‌گیرند |||| ||||

 مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد: با هدف کمک به تسریع نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، به متقاضیان نوسازی و بهسازی واحدها در این بافت، تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.


به گزارش راستین آنلاین محمودرضا طالبان یکشنبه ۲۲ خرداد به خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغ شرکت باز آفرینی شهری ایران و پیگیری‌ها، مکاتبات و رایزنی‌های انجام شده سهمیه استان فارس در کمیته استانی اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تعداد ۱۹۵۱ فقره تسهیلات تایید و پس از تصویب به شرکت باز آفرینی ایران اعلام شد.
او اضافه کرد: در همین راستا مکاتباتی با شهرداری شیراز، انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان، سازمان نظام مهندسی، سازمان کاردانی ساختمان و همچنین انجمن پیمانکاران ساختمان استان فارس در خصوص معرفی واجدین شرایط برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان در شهر شیراز ۴۰۰ میلیون تومان به ازای ساخت هر واحد مسکونی و در سایر شهرستانها ۳۵۰ میلیون تومان است.
طالبان بیان کرد: برای تسهیل در شرایط نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، این تسهیلات با سود ۹.۵ درصد با شرایط باز پرداخت حداکثر ۲۴ ماه دوران مشارکت و ۱۲۰ ماه فروش اقساطی ارائه می‌شود.
او عنوان کرد: در راستای کاهش مراجعات مردمی و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، برای دریافت تسهیلات کافی متقاضیان ( ساکنین و مالکین بافت‌های فرسوده مصوب سطح شهر) با مراجعه به سایت FACILITY.UDRC.IR ثبت نام خود را انجام داده و سایر مراحل را بر اساس راهنمایی سایت ادامه دهند.
دبیر شورای مسکن فارس گفت: بر اساس خروجی سامانه( از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰) تا کنون متقاضیان برای دریافت ۱۱۰۰ فقره تسهیلات به بانک مسکن معرفی که ۲۵۰ فقره آن منجر به قرارداد مشارکت مدنی و پرداخت تسهیلات شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
390 کلیک ها  یکشنبه, 22 خرداد 1401 15:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا