روز کارگر زمانی برای شنیدن صدای کارگران است

روز کارگر زمانی برای شنیدن صدای کارگران است
   
روز کارگر زمانی برای شنیدن صدای کارگران است |||| ||||

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کارگران سربازان جبهه اقتصادی‌ هستند که باید صدای آنها شنیده شود که روز کارگر بهترین زمان برای شنیدن صدای این قشر بزرگ است.

 
به گزارش راستین آنلاین وحید خداپرست جمعه ۱۹ فروردین در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کارگر سال ۱۴۰۱ که در خانه کارگر تشکیلات فارس برگزار شد، گفت: همواره در فارس شاهد تعامل خوب بین تشکلات کارگری، کارفرمایی و دولت هستیم و بر همین اساس در این استان کمترین تنش در این خصوص وجود دارد.
 
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: مسئولان و نمایندگان کارگران در تشکلات کارگری در عین مطالبه‌گری قوی ،همواره در چارچوب قوانین عمل کرده‌اند.
 
او با تاکید بر برگزاری مراسم روز و هفته کارگر سال جاری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در ۲ سال گذشته و با وجود بهبود شرایط ناشی از این بیماری توقع به حقی است که آیین بزرگداشت روز و هفته کارگر سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی درست و هم افزایی مناسب دستگاه‌ها و نهادهای متولی مراسمی بزرگتر و متفاوت‌ و باشکوه‌تر از سالیان قبل برپا شود.
 
خداپرست در ادامه تاکید کرد: پیگیری مطالبات کارگران از مجاری قانونی و رفع مشکلات این قشر بزرگترین تقدیر از این جامعه بزرگ خواهد بود.
 
او نشستن پای صحبت‌ها و خواسته های کارگران به ویژه در ایام هفته کارگر را امری ضروری دانست و گفت: بازدید از کارخانجات، کارگاه‌ها، دیدار با جامعه و تشکلات کارگری، تعیین روزشمار هفته کارگر امسال، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی برای این ایام، برپایی آیین گرامیداشت شهدای جامعه کارگری، به صدا درآمدن زنگ روز کارگر در مدارس استان ، برگزاری جشن روز کارگر و همچنین حضور هماهنگ جامعه کارگری در راه پیمایی روز جهانی قدس متقارن با هفته کارگر و حضور هماهنگ کارگران در نماز جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ازجمله برنامه‌های پیشنهادی هفته کار و کارگر امسال است.
 
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با تاکید بر ضرورت پیگیری مشکلات و مطالبات کارگری با بهره از توان رسانه‌های استان، افزود: آشنایی جامعه کارگری با قوانین روابط کار و قوانین بیمه‌ای و ... مساله مهمی است که اطلاع رسانی گسترده این موارد تاکنون در سطح استان مغفول مانده که این مساله نیازمند توجه جدی است.
 
او اظهار کرد: فقر اطلاع رسانی در حوزه روابط کار و تعاون در سطح فارس جبران خواهد شد، زیرا فقر اطلاع رسانی و پاسخگویی به موقع در این خصوص از اتفاقات و مشکلات احتمالی نیز پیشگیری خواهد کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1993 کلیک ها  شنبه, 20 فروردين 1401 10:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا