نصف شرکت‌های دانش‌بنیان فارس به مرحله تولید نرسیده‌ است

نصف شرکت‌های دانش‌بنیان فارس به مرحله تولید نرسیده‌ است
   
نصف شرکت‌های دانش‌بنیان فارس به مرحله تولید نرسیده‌ است |||| ||||

رئیس سازمان صمت فارس اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد که عمدتا در شیراز مستقرند اما متاسفانه حدود ۵۰ درصد از آن‌ها هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند.

 
به گزارش راستین آنلاین حمیدرضا ایزدی پنج‌شنبه ۱۱ فروردین در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری فارس که با حضور استاندار برگزار شد، با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن شعار تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ نام‌گذاری شده است، گفت: هر چند اقدامات قابل توجهی در سال‌های گذشته در زمینه توسعه علم، دانش و فناوری در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش صنعت انجام گرفته است اما متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان فارس با این تعداد از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین منابع انسانی متخصص ما نیست.
 
او افزود: بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان فارس و عمدتا در شهر شیراز دارای پروانه بهره‌برداری هستند که متاسفانه حدود ۵۰ درصد از آن‌ها هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند که در سال جدید به طور ویژه مورد برنامه‌ریزی و حمایت سازمان صمت و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و حامی و همچنین توان منحصربفرد بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
 
ایزدی با اشاره به اهمیت نفوذ دانش و علم و تکنولوژی در بخش تولید، عنوان کرد: تلاش داریم بتوانیم واحدهای صنعتی را راغب کنیم تا دانش‌بنیان شوند و بتوانند با ارزش افزوده بیشتری نسبت به فرآیند تولید و عرضه محصولات نیز فعالیت خود را ادامه دهند.
 
رئیس سازمان صمت فارس در رابطه اهمیت اجرایی شدن شعار اشتغال‌آفرینی در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا هنوز به مرحله تولید تولید و ایجاد کسب و کارهای مختلف با مشکلاتی از جمله تامین مالی و تامین سرمایه لازم مواجه هستند که در این زمینه هم کارگروه تخصصی جهت تسهیل در فرآیند اجرایی این موضوع با هدف ارتقاء نظام تولید و بهره‌وری تشکیل خواهد شد.
 
او با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نسبت به توسعه فرهنگ دانش‌بنیان کردن واحدهای تولیدی و صنعتی، خاطرنشان کرد: آگاهی کارگزاران و کارکنان دولتی نسبت به نوع ساختار و نحوه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار اهمیت دارد که در این راستا نیز کارگاه‌های آموزشی مشترک با دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
476 کلیک ها  شنبه, 13 فروردين 1401 10:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا