برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی محصولات دانش‌بنیان در سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز

 نمایشگاه بومی‌سازی محصولات دانش‌بنیان در سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز  برگزار شد .

به گزارش راستین آنلاین مهدی نصیری عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی محصولات دانش‌بنیان در سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز، گفت: این نمایشگاه، محصولات مختلف مکانیکی، الکترونیکی و نرم‌افزاری را شامل می‌شود که برای حمایت از محصولات دانش‌بنیان در سال‌های اخیر استفاده شده است.


وی با اشاره به اینکه تعدادی از ۵۲ محصول به نمایش درآمده در این نمایشگاه، برای نخستین بار توسط مترو این کلان‌شهر استفاده شده است، گفت: تولید این محصولات علاوه بر اشتغالزایی نخبگان کشور به‌خصوص نخبگان شیرازی، از خروج ارز نیز جلوگیری کرده است.
عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز محصولات ستاره‌دار در این نمایشگاه را دستاوردی افتخارآمیز دانست و اضافه کرد: محصولات ستاره‌دار برای اولین بار توسط سازمان قطار شهری پیشنهاد شده که بسیاری از آن‌ها را شرکت‌های دانش‌بنیان شیرازی تولید کرده و ساخته است
نصیری گفت: در حاشیه این نمایشگاه، نمایندگان شرکت‌های پردیس دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری شیراز نیز حضور دارند و برخی از محصولات آن‌ها نیز به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: با وجود راه‌اندازی مرکز نوآوری شهرداری شیراز می‌توان مشکلات مقررات قانونی تعریف پروژه‌های نوآورانه و فناورانه که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شوند را به حداقل رساند؛ چرا که اگر خروجی عملیاتی نباشد توسط مدیران مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.
این عضو شورا نسبت به تعاملات مرکز نوآوری شهرداری و ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان و برطرف شدن ضعف‌ها و موانع موجود ابراز امیدواری کرد و گفت: مترو شیراز در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته است و دیگر مدیران شهرداری شیراز نیز باید پروژه‌های فناورانه و نوآوری مورد نیاز را به شرکت‌‌های دانش‌بنیان داخلی به خصوص شرکت‌‌های مستقر در شیراز ارائه کنند تا شکوفایی و پیشرفت جامعه نخبگان را شاهد باشیم.
به گفته نصیری؛ یکی از دستاوردهای خوب این نمایشگاه علاوه بر نمایش حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی محصولات مورد نیاز سازمان قطارشهری، ارائه نیازهای جدیدی است که تاکنون نمونه بومی ایجاد نشده و سازمان قطارشهری علاقه‌مند است از بومی‌سازی آنها حمایت کند و شرکت‌های دانش‌بنیان با مراجعه به این نمونه محصولات خارجی میتوانند توان خود را برای بومی‌سازی و استفاده از حمایت سازمان قطار شهری بعنوان یک مشتری بالقوه استفاده کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
188 کلیک ها  یکشنبه, 30 مرداد 1401 11:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا