برای رشد ۸ درصدی نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم

برای رشد ۸ درصدی نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم
   
برای رشد ۸ درصدی نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم |||| ||||

نماینده عالی دولت در استان فارس وی با بیان اینکه برای تحقق رشد ۸ درصدی در سال آینده نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم، گفت: از این میزان حدود ۸ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی تامین می‌شود و برای بقیه باید سرمایه‌گذاری‌های تعاونی و خصوصی را جذب کنیم، و بر این اساس دستگاه ها باید با چابکی و تلاش زیاد آماده فعالیت گسترده در این زمینه شوند.

به گزارش راستین آنلاین محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه استفاده از ماسک باید در ادارات به صورت اجباری مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کیت های تشخیص سویه های جدید کرونا جامع نبوده و به میزان کافی وجود ندارد اگر علائم کرونا در فردی وجود داشت به حساب سویه اومیکرون بگذارند و مراقبتهای لازم را انجام دهند. 

استاندار فارس گفت: باید از ورود کارمندانی که تزریق نوبت سوم واکسن را به تعویق انداخته اند به ادارات جلوگیری شود. 

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: استفاده از ماسک توسط فروشندگان در واحدهای صنفی و عدم برگزاری جلسات و مراسم ها با فاصله اندک و تعداد زیاد، می‌تواند در کنترل شیوع کرونا موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از اعتبارات دستگاه ها در اواخر سال توزیع می شود، تاکید کرد: مدیران کل دستگاه ها باید با حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همکاری وزارتخانه ها برای افزایش تخصیص های استان تلاش کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه ۵۰ درصد از رشد ۸ درصدی در بودجه سال آینده ناشی از افزایش بهره وری باید باشد، اظهار داشت: مدیران کل دستگاه های اجرایی از هم اکنون باید کمک اساتید دانشگاه‌ها و سایر صاحب نظران، روش‌های افزایش بهره وری در سازمان ها را بررسی و اجرایی کنند.

 ایمانیه با اشاره به اینکه در سال آینده صندوق عدالت و پیشرفت در استان ها ایجاد خواهد شد ادامه داد: تقویت منابع این صندوق نیازمند تلاش مدیران استان برای افزایش درآمدها در زمینه های مختلف است.

وی تاکید کرد مدیران استان فارس در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از جوانان عزیز در کنار خود استفاده کنند زیرا این موضوع مورد درخواست رهبر معظم انقلاب بوده است و به تدریج افراد را برای مدیریت سازمانها آماده می‌کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برپایی نماز از دستورات قرآنی است و وظیفه مدیران محسوب می شود که زمینه های نماز خواندن را در جامعه فراهم کنند، ادامه داد: عدم استفاده شخصی از امکانات بیت المال، وقت گذاری کافی برای پیگیری مسائل اداری و عدم استفاده از تشریفاتی که از منش مدیران اسلامی و انقلابی دور است از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود مدیران استان توجه کافی به آنها داشته باشند.

  ایمانیه با بیان اینکه مدیران استان فارس باید به موضوع ترویج فرهنگ قرائت قرآن توجه ویژه‌ای داشته و با ایجاد جاذبه و محبت، نهضت قرآن خوانی را در دستگاه‌های اجرایی رواج دهند، افزود: تکریم خانواده های ایثارگران و رعایت پوشش مناسب بانوان که مورد تاکید قرآن و قانون است باید مورد توجه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه باید سوت زنی در برابر تخلفات اداری رواج پیدا کند، اظهار داشت: باید مکانیزمی ایجاد شود که به محض وقوع تخلفات از آن مطلع شده و بتوانیم با آن مقابله کنیم و افراد را از سقوط به دره تباهی نجات دهیم.

 وی با بیان اینکه مکانیزه کردن سیستم اداری موجب شفاف‌سازی و علنی شدن اقدامات دستگاه‌های دولتی می‌شود، تصریح کرد: مکانیزه شدن فرایندهای اداری موجب شفافیت و جلوگیری از بروز فساد خواهد شد و می‌تواند اعتماد عمومی را تقویت کند. 

استاندار فارس با اشاره به این که نیازمند برنامه جامع در حوزه های مختلف مانند معدن، صنعت، فرهنگ، سلامت، دانش و فناوری هستیم، افزود: برش استانی سند مهندسی فرهنگی الگوی مناسبی است که می‌تواند مورد توجه سایر دستگاه ها قرار گیرد. 

ایمانیه با بیان اینکه دولت سیزدهم با عنوان کار و کرامت وارد عرصه شده است، گفت: در این دولت باید میزان کارآمدی افزایش پیدا کند و کرامت و احترام مردم به عنوان بندگان ارزشمند خداوند و عیال الله باید حفظ شود رفتار شایسته ای با آن صورت گیرد.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه دیدارهای مردمی استاندار به صورت ماهانه در مسجد وکیل برگزار می شود، ادامه داد: فرمانداران شهرستان های استان نیز دیدارهای مردمی ماهانه را در دستور کار خود قرار دهند و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نیز دیدارهای مردمی را درون دستگاه های خود برنامه ریزی کنند. 

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری با دو شرط تأمین منافع کشور و رعایت اهداف اسلام و انقلاب اسلامی مورد حمایت جدی مدیریت ارشد استان فارس قرار دارد، گفت: ۹۵ درصد از سرمایه گذاران با رعایت همه شروط وارد عرصه سرمایه‌گذاری می‌شوند و مدیریت استان نیز حامیان آن خواهد بود‌.

استاندار فارس با اشاره به اینکه همه معتادان متجاهر با همکاری دستگاههای مسئول و دست‌اندرکاران تا قبل از دهه فجر جمع آوری می شوند، اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های استان باید دقت کنند که مانع از تجمع دوباره معتادان در معابر عمومی شوند. 

 ایمانیه با بیان اینکه فرمانداران شهرستانهای استان فارس باید در خصوص مرگ ناشی از تصادفات حساس باشند، افزود: زیبنده نیست که هرسال استان فارس رتبه اول مرگ ناشی از تصادفات را در سطح کشور داشته باشد و بر این اساس فرمانداران موظفند تا پایان سال ۳۰ درصد از مرگ ناشی از تصادفات را کاهش دهند و خود را برای کاهش این آمار در نوروز ۱۴۰۱ و تابستان آینده نیز آماده کنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس خواستار برخورد پیشگیرانه و علاج جویانه در خصوص تجمعات اعتراضی در استان شد و تاکید کرد: نباید باید شاهد تکرار اشتباهات و تداوم برخی تجمعات در سطح استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه ارتباط مستمر محترمانه با رسانه‌ها از جمله وظایف مدیران استان فارس است، تصریح کرد: مدیران باید از همکاری با رسانه‌ها به عنوان فرصت طلایی استقبال کنند و علاوه بر شنیدن درد دل ها و دغدغه های مردم اقدامات و تلاش های خود را نیز منعکس کنند تا امید و روحیه به جامعه تزریق شود.
 استاندار فارس همچنین با تقدیر از تلاش های کادر سلامت در سراسر کشور و اقدامات مناسبی که برای تزریق واکسن و گسترش استفاده از ماسک و سایر اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است، افزود: در ماه های اخیر و پس از استقرار دولت سیزدهم با کاهش شدید تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا، جان هزاران نفر در این زمینه حفظ شده است که باید از همه دست اندرکاران تقدیر کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
457 کلیک ها  دوشنبه, 13 دی 1400 11:36
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا