افزایش ۱۰۰ درصدی بیمه کشاورزی در شیراز

افزایش ۱۰۰ درصدی بیمه کشاورزی در شیراز
   
افزایش ۱۰۰ درصدی بیمه کشاورزی در شیراز |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی بیمه در بخش‌های کشاورزی و دامی در این شهرستان نسبت به سال قبل از آن بودیم.

 
به گزارش راستین آنلاین ذبیح‌الله سیروسی چهارشنبه ۵ آبان در جمع خبرنگاران گفت: در سال زراعی گذشته، میزان بیمه‌ شده در بخش باغات و زراعت شهرستان بیش از ۷ هزار هکتار و در بخش دام و طیور بیش از ۱۱۰‪ هزار رأس و قطعه و در بخش ابنیه حدود ۱۱ هزار مترمربع بود.
 
سیروسی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین محصول بیمه شده مربوط به بخش دامی بوده است، گفت: حق بیمه پرداختی بخش باغ‌ها در این سال زراعی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در بخش زراعت ۲۳۱ میلیون ریال و در بخش دام ۸۰۵ میلیون ریال بوده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰‪ میلیون تومان در بخش زراعت و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش دام پرداخت شده است، گفت: مبلغ غرامت ناشی از خسارت‌های خشک‌سالی و سرمازدگی در بخش باغی حدود ۱۳ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که در درحال پرداخت هستیم.
 
سیروسی گفت: علیرغم تاثیرگذاری غرامت پرداختی بیمه در جبران کامل خسارت‌های وارده، متاسفانه حدود ۴ تا ۵ درصد از ظرفیت بیمه‌ای در سال گذشته محقق شد، حال آنکه با تکمیل این ظرفیت، قطعا صندوق بیمه می‌توانست تاثیر پررنگتری در این بخش داشته باشد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه تعرفه‌های امسال بیمه ساده‌سازی شده است، گفت: کشاورزان می‌توانند از یک طرف حق بیمه‌های بهتری را پرداخت و تعهدات بسیار بیشتری را برای جبران خسارت‌های احتمالی، دریافت کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
256 کلیک ها  چهارشنبه, 05 آبان 1400 12:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا