راه اندازی سامانه مودیان/مشوق‌های مالیاتی در انتظار ثبت نام کنندگان در سامانه مؤدیان مالیاتی

راه اندازی سامانه مودیان/مشوق‌های مالیاتی در انتظار ثبت نام کنندگان در سامانه مؤدیان مالیاتی
   
راه اندازی سامانه مودیان/مشوق‌های مالیاتی در انتظار ثبت نام کنندگان در سامانه مؤدیان مالیاتی |||| ||||

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: سازمان امور مالیاتی به منظور تسهیل در گرفتن مالیات از مؤدیان و شفافیت نظام مالیاتی و حرکت به سمت اقتصاد هوشمند، سامانه مؤدیان را راه اندازی و قانون پایانه فروشگاهی و سامانه را به اجرا گذاشته است.

 
به گزارش راستین آنلاین ناصر هاشمی بیان کرد: در این سامانه به هر مؤدی، کار پوشه ویژه‌ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مؤدیان و سازمان از طریق آن کار پوشه انجام می‌شود.
 
هاشمی تصریح کرد: مؤدیان می‌توانند با استفاده از هرگونه سخت افزار یا نرم افزار اعم از رایانه شخصی، پایانه فروشگاهی، سامانه‌های ابری یا هر وسیله دیگری که حافظه مالیاتی به آن متصل شده باشد، به سامانه مؤد یان متصل شوند.
 
مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: هر وسیله‌ای که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مؤدیان را داشته و از قابلیت صدور صورت حساب الکترونیکی برخورد ار باشد، پایانه فروشگاهی محسوب می شود.
 
او افزود: راه اندازی پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان باعث گذار به سمت نظام مالیاتی هوشمند مبتنی بر اطلاعات واقعی است که در این سامانه تمام صورت حساب‌ها به صورت برخط و مستقیم در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد و با ایجاد این بستر همه کسب و کار‌های کشور به طور مستقیم از طریق کارتخوان به سازمان امور مالیاتی متصل می‌شوند و اخذ مالیات نظم می‌گیرد.
 
هاشمی اضافه کرد: در گذشته صاحبان مشاغل از فاکتور‌های مرسوم خرید و فروش استفاده و این فاکتور را بارگذاری می‌کردند، اما براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان فقط یک صورت حساب الکترونیکی معتبر است.
 
مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: بر اساس این قانون، فروشنده باید وارد سامانه مؤدیان شده و پیش فاکتور را صادر کند، خریدار نیز باید مندرجات را تأیید کند که در این سامانه با تراکنش‌ شفاف صورت حساب‌های الکترونیکی نیز صادر می‌ شود.
 
او گفت: با این سیستم تمام خرید‌ها و فروش‌ها انجام شده و برابر با صورت حساب‌های اصلی در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد که به عدالت و شفافیت بیشتر مالیاتی منجر می‌شود.
 
 محمد ابراهیمی، معاون اداره کل امور مالیاتی فارس نیز بر لزوم ثبت نام در سامانه مؤدیان مالیاتی تاکید و بیان کرد: مؤدیان مالیاتی موظفند تا ابتد‌ای مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان خود در سامانه مؤدیان اقدام کنند.
 
او با بیان اینکه با ثبت نام در این سامانه راه بر فرار مالیاتی بسته می‌شود، تصریح کرد: با نصب پایانه‌های فروشگاهی در محل کسب مؤدیان مالیاتی، تمامی فاکتور‌ها در سامانه سازمان امور مالیاتی صادر شده و امکان فرار مالیاتی وجود ندارد.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه ثبت نام نکردن در سامانه مالیاتی مؤدیان تبعاتی مانند برخوردار نشدن از تسهیلات مالیاتی مؤدیان است ادامه داد: سامانه مالیاتی به هیچ عنوان به دنبال فشار بر مؤدیان واقعی مالیاتی و فعالان اقتصاد‌ی نیست و ما تنها به دنبال فراریان مالیاتی هستیم.
 
معاون اداره کل امور مالیاتی فارس افزود: معافیت سالانه صاحبان مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ و بخشودگی جرایم مالیاتی تنها شامل مؤدیانی می‌شود که امسال در این سامانه ثبت نام کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
693 کلیک ها  دوشنبه, 25 مرداد 1400 20:16
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا