واریز سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس

واریز سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس
   
واریز سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس |||| ||||

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس اعلام کرد که سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان فارس از محل مالیات بر ارزش افزوده، ۹ ماهه امسال، واریز شده است. 

ناصر هاشمی دوشنبه ۶ دی اعلام کرد که ۷۶۲۴ میلیارد ریال بابت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور عشایری فارس، از مالیات بر ارزش افزوده، به حساب این دوایر واریز شده است.

  به گزارش راستین آنلاین به نقل از امور مالیاتی فارس، هاشمی گفت: از مبلغ کل واریزی، ۲۵۸۳ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها و شهرداری شیراز و ۵۰۴۱ میلیارد ریال سهم سایر شهرستان‌های استان فارس بوده است.

  او گفت: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصد مالیات، یک درصد سهم سلامت و ۳ درصد عوارض است که مالیات و سهم سلامت برای هزینه کرد براساس قانون بودجه به خزانه واریز شده و ۳ درصد آن نیز در استان و متناسب با جمعیت شهر و روستاها، به شکل ماهیانه تسهیم و به حساب شهرداری، دهیاری و امور عشایری واریز می‌شود. 

هاشمی با اشاره به فرارسیدن مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۱۴۰۰ اضافه کرد: مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی حداکثر پانزده روز پس از پایان هر فصل برای ارائه اظهارنامه فرصت دارند و ۱۵ دی نیز، آخرین مهلت برای فصل پائیز است. 

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس افزود: مودیان محترم می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR  قسمت مالیات بر ارزش افزوده اطلاعات تکمیلی را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند. 

هاشمی گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرف، مالیات پرداخت می کنند.

ضمن آنکه بخش قابل توجهی از آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
531 کلیک ها  سه شنبه, 07 دی 1400 09:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا