• عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس:

تاثیر افزایش استخراج رمزارز بر اشتغال صنعتی در مسیر غیر اصولی باعث بیکاری می شود  

تاثیر افزایش استخراج رمزارز بر اشتغال صنعتی در مسیر غیر اصولی باعث بیکاری می شود  
   
تاثیر افزایش استخراج رمزارز بر اشتغال صنعتی در مسیر غیر اصولی باعث بیکاری می شود   |||| ||||

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با ابراز نگرانی از تاثیر استخراج رمز ارزها بر انرژی و استفاده فعالان صنعتی از انرژی برق در راستای استخراج رمز ارز، گفت: در صورت پیشروی این روند در مسیر غیر اصولی در سال‌های آتی با تعدیل نیرو و بیکاری گسترده روبرو خواهیم شد.

نادر طیبی سه‌شنبه ۴ خرداد در جلسه کمیسیون تخصصی انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: از سال گذشته تهیه و تدوین سند راهبردی انرژی با توجه به ظرفیت‌های استان فارس در کمیسیون متبوع طرح و جلسات کارشناسی با متخصصان برگزار شده است.

او اضافه کرد: تهیه این سند، با اهداف عملیاتی و کاربردی (جامع) برای استفاده توسط فعالان اقتصادی، با در نظر گرفتن تمامی جوانب اعم از منطقه ویژه اقتصادی در حوزه انرژی، صنایع پتروشیمی و حوزه‌های مرتبط با انرژی نظیر انرژی‌های تجدیدپذیر و ...در حال انجام و رویکرد اصلی در تدوین این سند پرهیز از سند کتابخانه‌ای و مطالعاتی است.

طیبی ادامه داد: ارائه پیشنهادها و نظرات کاربردی از سمت اعضای کمیسیون انرژی در راستای تنظیم هرچه بهتر سند راهبردی انرژی، تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب و کاربردی بسیار حائز اهمیت است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خط انتقال آب به استان فارس اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه این مهم به عنوان یک ضرورت در اولویت برنامه‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، در خصوص پیگیری این موضوع طی جلسات متعدد استانی با حضور نمایندگان استان و مراجع ذی ربط، در استان تشکیل شده است. 

طیبی خاطرنشان کرد: ما نیازمندی‌های آب بخش صنعت استان را مطرح کردیم اما درخواست دارم اعضای کمیسیون تخصصی انرژی  اتاق بازرگانی فارس پیشنهادهای تخصصی خود پیرامون پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس را به دبیرخانه این کمیسیون اعلام کنند.

در ادامه این جلسه کامبیز عالم‌پور در ادامه به ارائه پروپوزال پیشنهادی سند راهبردی و اقدامات انجام گرفته در راستای تدوین پروپوزال سند، پرداخت.

وی پیرامون فعالیت های انجام گرفته در این خصوص گفت: پروپوزال طرح با همکاری میان اعضای کمیسیون، متخصصان و تیم دانشگاهی به شکلی در برگیرنده اقدامات جامع در راستای رفع نیازمندی‌های انرژی در سطح استان و سطح کشور با توجه به سیاست های کلی نظام و مصوبات هیئت دولت (سند ملی راهبردی انرژی کشور) تنظیم شده است.

عالم‌پور افزود: برنامه ریزی راهبردی استان فرآیندی منطقه ای با رویکرد ملی و جهانی است و برای راهبرد استان و تصمیم گیری برای چگونگی تخصیص منابع مورد نیاز به منظور رسیدن به مقصود استراتژی است. 

وی بیان کرد: تیم دانشگاهی در خصوص سند راهبردی، پیشنهاداتی را در خصوص روش پژوهش (استفاده از تکنیک دلفی)، بخش راهبرد انرژی، بخش راهبرد نفت و گاز و بخش اهداف نهایی سند راهبرد انرژی استان فارس، ارائه دادند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
466 کلیک ها  سه شنبه, 04 خرداد 1400 14:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا