افتتاح طرح استحصال اتان در مُهر

افتتاح طرح استحصال اتان در مُهر
   
افتتاح طرح استحصال اتان در مُهر |||| ||||

طرح "استحصال اتان" شهرستان مهر در استان فارس، طی ارتباطی ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهور، افتتاح شد.

صبح پنجشنبه 26 فروردین، طی آئینی با حضور مَجازی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، طرح استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر شهرستان مهر در جنوب استان فارس افتتاح شد.

این مراسم با حضور استاندار، رئیس سازمان صمت و جمعی از مسئولان فارس، نماینده مردم شهرستان‌های مُهر و لامرد، فرماندار شهرستان مُهر، جمعی از فعالان اقتصادی این شهرستان و ... در غیاب شهردار و اعضای شورای شهر مُهر، برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم گفت: برای بهره برداری از شرکت «پالایش پارسیان سپهر شهرستان مُهر» به میزان ۱۵۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

حمیدرضا ایزدی گفت: افتتاح این پروژه سبب استفاده از توانمندی های داخلی و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی، رونق تولیدات داخلی، جلوگیری از خام سوزی، بهبود وضعیت محیط زیست، ارز آوری و ارزش افزوده و توسعه پتروشیمی کشور، توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال می‌شود.

بکارگیری فناوری تفکیک اتان و فرآورده های سنگین برای اولین بار در کشور

ایزدی با اشاره به توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان در شهرستان های مُهر و لامرد افزود: از مواردی که برای اولین بار در اجرای این طرح در کشور انجام شد، استفاده از فناوری تفکیک اتان و فرآورده های سنگین تر از گاز طبیعی تحت عنوان دماهای خیلی سرد(cryogenic) بوده است.

وی مدعی شد که این تکنولوژی تنها در اختیار چند شرکت بین المللی است و ادامه داد: مهندسی پایه این طرح با استفاده از دانش روز دنیا توسط شرکت KT ایتالیا است؛ که صاحب دانش فنی بالایی در این صنعت است.

رئیس سازمان صمت فارس به صرفه‌جویی زمان و هزینه در مسیر خط انتقال محصولات این طرح تولیدی  تاکید و اضافه کرد: عملیات اجرایی برای اولین بار در کشور در مناطق کوهستانی انجام شده و به صورت حفاری افقی از رودخانه‌ها،جاده‌ها و تاسیسات بکار گرفته شده گذر می کند.

ایزدی به محصولات تولیدی شرکت پالایش پارسیان سپهر شهرستان مُهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: گاز متان و مخلوط‌های گازی( اتان و بوتان ، پروپان  و کاندنسیت) از جمله محصولات تولیدی این طرح است که میزان تولید را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

این مقام مسئول گفت: ظرفیت سالانه تولید در گازهای صنعتی، ۱۵ میلیون تن متان و ۳/۵ میلیون‌تن (+ C2 ) و شامل اتان، بوتان، پروپان، کاندنسیت و...است.

در این مراسم از حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مُهر به جلسه افتتاح با طرح این دیدگاه که ظرفیت سالن تکمیل است، ممانعت شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
775 کلیک ها  پنج شنبه, 26 فروردين 1400 18:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا