تبدیل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به قطب آلومینیوم کشور

تبدیل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به قطب آلومینیوم کشور
   
تبدیل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به قطب آلومینیوم کشور |||| ||||

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ضمن صدور دستور ساخت نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی لامرد، تاکید کرد: این پروژه باید تا انتهای اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف شود.

به گزارش راستین آنلاین  مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با تاکید براینکه آلومینیوم بدون نیروگاه برق معنی نمی دهد، با ساخت نیروگاه بزرگ ۹۳۰ مگاواتی موافقت کرد.


نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ یادآور آغاز جهش صنعتی بزرگ در جنوب فارس است. آنجا که به‌طور همزمان و در یک روز ۴ پروژه عظیم آلومینیوم جنوب، استحصال اتان، نیروگاه غدیر و طرح جی‌تی‌ال با ارزش صد‌ها میلیون دلار در شهرستان‌های لامرد و مهر آغاز به ساخت کرد.

روند احداث این پروژه‌ها تا یک سال بعد باقوت ادامه داشت، اما پس از آن پروژه‌های نیروگاه و جی‌تی‌ال متوقف شد.

اکنون و پس از گذشت چندسال، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس معتقد است نیروگاه لامرد باید دوباره احیاء شود، چراکه مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال، بدون داشتن نیروگاه اختصاصی دارای برق پایدار و مطمئن نخواهد بود.

رئیس سابق مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: نیروگاه لامرد قرار بود همچون کارخانه آلومینیوم از محل فاینانس چین احداث شود، اما در ادامه‌ی مسیر متوقف ماند. در عین حال ما منتظر چینی‌ها نمانده و جلسات جداگانه‌ای نیز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ازجمله مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و رئیس هولدینگ برق و انرژی این شرکت داشته‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که همان موقع هم متولی احداث این پروژه بوده، همچنان بهترین گزینه است و از همین روی از مدیرعامل این شرکت جهت بازدید از سایت نیروگاه در لامرد دعوت شد.

امیرعباس حسینی شامگاه یکشنبه و در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد و پست‌های ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت سایت غدیر انرژی، با احیاء مجدد و ساخت نیروگاه بزرگ ۹۳۰ مگاواتی لامرد موافقت کرد.

او در جمع مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و شرکت برق منطقه‌ای فارس، اظهار داشت: کارخانه آلومینیوم باید دارای نیروگاه اختصاصی و برق پایدار باشد و طبق مطالعات شرکت غدیر، ساخت نیروگاه در لامرد نیاز مبرم صنعت آلومینیوم و منطقه ویژه اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که ۵۱ درصد از سهام آلومینیوم جنوب (سالکو) را نیز در اختیار دارد، تأکید کرد: ساخت این نیروگاه ضروری است و برای تأمین مالی پروژه نیز اگر تا پایان اردیبهشت‌ماه فاینانس چین تعیین‌تکلیف نشود، رأساً و بااتکا به ظرفیت‌های داخلی این پروژه را احداث خواهیم کرد.

 امیرعباس حسینی که در جمع مدیران و روسای واحدهای مختلف مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب سخن می گفت، ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در خصوص احداث پست‌های برق و خطوط انتقال منشعب از نیروگاه‌های عسلویه به بستک و عسلویه به جهرم جهت تأمین برق کارخانه آلومینیوم جنوب، تصریح کرد: این اقدامات قابل تقدیر است، اما کارخانه آلومینیوم بدون نیروگاه بی‌معنی است و طبق مطالعات صورت‌گرفته ساخت نیروگاه در لامرد نیاز مبرم صنعت آلومینیوم است.

وی ضمن صدور دستور ساخت نیروگاه، در مورد نحوه تأمین مالی این پروژه نیز تأکید کرد: تا یک‌ماه دیگر (انتهای اردیبهشت) منتظر سرنوشت فاینانس چین می‌مانیم، اما اگر این موضوع منجر به نتیجه نشد، با تکیه به توان داخلی باید این پروژه را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با بیان اینکه انسان محور بودن، محور توسعه است گفت:حضور نیروهای جوان متخصص با بهترین شرایط سنی در این مجتمع بزرگ صنعتی افتخاری بزرگ است و موجب آن خواهد شد که در دهه آینده جمعی زیادی از متخصصین در حوزه آلومینیوم داشته باشیم.

حسینی با تقدیر از تلاش های مدیریت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تصریح کرد: با تلاش های انجام شده توسط مدیریت مجتمع، در خرداد 1400، دویست هزار تن تولید شمش آلومینیوم خواهیم داشت و در پاییز 1400 نیز جشن تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم برگزار خواهیم کرد و مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به یک قطب آلومینیوم تبدیل خواهد شد زیرا توسعه آلومینیوم برای غدیر یک اولویت ویژه و مهم است.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، با اشاره به نامگذاری سال 1400 با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط رهبرمعظم انقلاب بیان داشت: در سال 1400 هدفی جز جهش تولید در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب نخواهیم داشت و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا این مجتمع برای تحقق شعار سال، الگو باشد.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
486 کلیک ها  دوشنبه, 23 فروردين 1400 18:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا