معیشت یا سلامت،کدام مورد در ایام کرونایی اولویت دارد/ تعطیلی کارگاه ها با وسواس بیشتری دنبال شود

معیشت یا سلامت،کدام مورد در ایام کرونایی اولویت دارد/ تعطیلی کارگاه ها با وسواس بیشتری دنبال شود
   
معیشت یا سلامت،کدام مورد در ایام کرونایی اولویت دارد/ تعطیلی کارگاه ها با وسواس بیشتری دنبال شود |||| ||||

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ضروری است که بین معیشت و سلامت در ایام کرونا تصمیم درست و منطقی اتخاذ شود و اگر تصمیمی برای تعطیلی کارگاه ها مدنظر است با وسواس بیشتری این موضوع دنبال شود در غیر اینصورت مشاغل بسیاری که در پی شیوع کرونا اکنون احیا شده مجددا از دست خواهد رفت.

 
به گزارش راستین آنلاین سهراب مختاری سه شنبه در ستاد استانی بیماری کرونا افزود: در بخش سلامت تلاش‌های جدی توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای در ایام شیوع کرونا انجام و نقاط تجمع کارگاهی مدیریت شده که امروز بیمارستان های این استان نیز خلوت‌تر است.
 
وی از تلاش اتاق اصناف، اتاق تعاون و بازرگانی و سایر تشکلات کارگری و کارفرمایی در کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر ۷۸۰ هزار بیمه شده در فارس وجود دارد که اگر رعایت آنها نبود در دوران شیوع کرونا تنها ۱۱ نفر از این تعداد براثر ابتلا به این ویروس فوت کردند که اغلب نیز بیماری زمینه ای داشتند و این به این دلیل است که سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس بسیار خوب بوده است.
 
سهرابی ادامه داد: مشاهده تعداد بیمه شده های کنونی تامین اجتماعی استان فارس نشان از احیا مشاغل از دست رفته در این استان دارد به نحوی که تعداد شاغلین و بیمه شده‌های استان در اسفند ۹۹ به نسبت اسفند سال گذشته ۱ و ۳ دهم درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر اینکه اغلب مشاغل متاثر و از دست رفته به دلیل شیوع کرونا در فارس احیا شده است،گفت: فارس در خصوص ثبت درخواست تسهیلات مشاغل زیان دیده از شیوع کرونا با ۷۳۵ میلیارد تومان درخواست وام بعد از تهران رتبه دوم را دارا است که تاکنون مبلغ ۴۹۲ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
 
وی وضعیت فارس در پرداخت و اطلاع رسانی تسهیلات کرونا را خوب توصیف کرد و افزود: این انتظار وجود دارد که تسهیلات باقیمانده درخواستی تا پایان سال از سوی بانک های عامل استان به متقاضیان و صاحبان کسب و کار های آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.
 
مختاری بیان کرد: دستگاه های اجرایی شامل بهزیستی، آموزش پرورش، فنی حرفه ای و میراث فرهنگی بهترین عملکرد را در زمینه شناسایی مشمولین تسهیلات کرونایی داشته‌اند و ضروری است که کل دستگاه های اجرایی در ادامه نیز تلاش جدی در تعیین تکلیف پرونده‌های باقیمانده در این خصوص داشته باشند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
847 کلیک ها  سه شنبه, 05 اسفند 1399 22:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا