تلف شدن گوسفندان بر اثر بيماري "لپتوسپيروز" در نی ریز و خسارت 500میلیون تومانی

  مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جادکشاورزی شهرستان نی ریز از تلف شدن 115 راس گوسفند بر اثر بيماري باکتریایی "لپتوسپيروز" در روستای عباس آباد دوم بخش مرکزی خبرداد.

 
به گزارش راستین آنلاین علی قرایی گفت: با توجه به مراجعه يكي از دامداران در خصوص تلفات دام هايش بر اثر يك بيماري ناشناخته، پيگيري ها توسط این اداره و شبكه دامپزشكي شهرستان صورت گرفت و سربي دامپزشک اعزامی از استانً به اتفاق ممتازيان رییس شبکه دامپزشکی نی ریز دامداري مورد نظر مراجعه كردند كه پس از چند ساعت بررسي و كالبد شكافي چند راس گوسفند و نمونه برداري از اجزاء داخلي و ارسال به آزمايشگاه، بيماري لپتوسپيروز توسط آزمايش هاي صورت گرفته تشخيص داده و دارو سريعاً تجويزشد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه بيماري در چند روز تمامی دام ها را به كام مرگ كشاند و خسارت مالی 500میلیون تومانی به بارآورد.
 
قرایی با اشاره به اینکه این بیماری مشترک انسان و دام است و اغلب از طریق خاک و آب آلوده به ادرار حیوانات به ویژه جوندگان(موش) منتقل می شود تاکیدکرد: دامداراني كه قصد خريد و انتقال دام را دارند حتماً شبكه دامپزشكي و اداره توليدات دامي را مطلع سازند تا در صورت وجود بیماری باعث انتقال نشوند.
 
بیماری لپتوسپیروز ریه دام را درگیر می کند و تب بالا و بی اشتهایی از علامت های آن است.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1402 کلیک ها  یکشنبه, 14 دی 1399 08:41
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا